Grattis till alla utnämningar!

Flera av Vårdförbundet avdelning Västernorrlands medlemmar har uppmärksammats för goda insatser.

"Dagens sjuksköterskor"

Fler uppskattade sjuksköterskor har genom att de nominerats av sina kollegor, har blivit utsedda till "Dagens sjuksköterska". Detta har firats med diplom och tårta till arbetsplatsen.

Maria Bohman, självdialysen PD mottagning, Sundsvalls sjukhus

Charina Hedin, Granlo Hälsocentral

Hanna Borgström, Dagkirurgen, Sundsvalls sjukhus

Karin Tjäder Lindell, IVA, Sundsvalls sjukhus

Albina Nuhiu, Onkologmottagningen , Sundsvalls sjukhus

Uppskattad handledare

Julia Engman, Mellannorrlands Hospice, har uppmärksammats av Vårdförbundet för att hon är en mycket uppskattad handledare.

Julia Engman, Mellannorrlands Hospice

Projektet "Läs för mig"

Gilleberget ST, Ulla Forsström, Gillebergets Hälsocentral har varit med i en artikel i Sundsvalls tidning den 28 mars 2018, som beskriver arbetet på Familjecentralen som Ulla varit med och byggt upp, med projektet "Läs för mig". Detta vill Vårdförbundet uppmärksamma!

Ulla Forsström, Gillebergets Hälsocentral

Årets hälsocentral 2017

Hälsocentralen Gilleberget har fått ta emot diplom av primärvårdsdirektör Anna-Lena Lundberg för att ha blivit utnämnd till årets hälsocentral 2017 i Region Västernorrland.

Med en medveten strategi över våra mål och uppdrag har Hälsocentralen Gilleberget lyckats vända trenden från att vara mycket stafettberoende till att ha rekryterat flera fasta läkare och ST-läkare. Hälsocentralen Gilleberget arbetar med flera intressanta projekt och utvecklingsarbeten och har haft en stark trendvändning i ekonomin. Under 2017 ökade de även antalet listade med 700 patienter.

Bra jobbat och grattis till Hälsocentralen Gilleberget. Vårdförbundet var med och gratulerade med en Vårdförbundstårta!