Önskan om en lugn jul

Året 2020 går nu mot sitt slut och när vi nu ska summera vad som hänt och vad vi som facklig organisation tillsammans utfört, så kan vi bara säga att det inte blev som någon av oss tänkte...

Vi tar nya tag 2021!

Styrelsen hade planerat ett år fyllt med aktiviteter för och med medlemmarna, men det mesta har vi fått ställa in på grund av den pågående pandemin, Covid 19.

Det är alltid tråkigt att behöva ställa in, men naturligtvis hade vi inte något annat val. Vi har planerat många aktiviteter för 2021 och hoppas på att vi kan utföra så många av dem som möjligt, men först måste vi tillsammans bekämpa pandemin och komma tillbaka till ett normalt liv igen.

Våra fyra yrkesgrupper - Barnmorskor, Biomedicinska Analytiker, Röntgensjuksköterskor och Sjuksköterskor, har alla stått och står fortfarande i frontlinjen i vården. Vi får inte heller glömma alla chefer som med kort varsel fått ställa om sina verksamheter och skicka iväg flera av sina medarbetare till annan verksamhet och samtidigt försöka upprätthålla det som är kvar av den egna verksamheten och ta hand om den personal som är kvar.

Vi har i ett upprop till länets politiker, både i Regionen och i kommunerna, uppmanat dem att våra medlemmars livsviktiga insatser under pandemin måste belönas. Våra medlemmar behöver mer än applåder, tacka oss med lön! Det är dags att värdera våra fyra yrkesgrupper utifrån den kompetens och erfarenhet vi har. Utan oss stannar vården!

Önskar dig  en lugn och skön Jul samt ett Gott Nytt År !
Var rädda om dig!
Åsa Holgersson, Ordförande avd. Västernorrland