Önskar er en härlig sommar!

Tiden går så fort och snabbt rusade vi in i sommaren och midsommar är redan avklarat. Vi har träffat många av er medlemmar ute i verksamheterna och vet att ni har det tufft och jobbar hårt.

Den skillnad vi märker är att det är ovanligt ansträngt i våra kommuner och det har varit svårt att bemanna alla pass i sommar. Det medskick vi vill göra till era alla, avsett arbetsgivare är att skriva upp all övertid ni gör, förhandla ersättning om ni måste jobba extrapass men framförallt måna om er återhämtning och lediga dagar. Ni om några behöver det verkligen. Tänk på att all övertid ska vara beordrad och då ska denna blankett användas.

Vi har bemannat så att det alltid finns några i Västerbotten i tjänst under sommaren, tveka inte att höra av dig om du har några frågor. Vårdförbundet Direkt finns tillgängliga 08.00-18.00 alla vardagar och dit kan du ringa på 0771-420 420 vid minsta fundering.

För att vi på bästa sätt ska kunna utvärdera sommaren tillsammans med arbetsgivaren ordnar vi, som tidigare år, en sommarenkät som vi gärna ser att du svarar på. Den kommer att skickas ut två gånger, i juli och augusti, och vi behöver få in många svar.

I höst händer det mycket och jag hoppas att vi träffas på årsmötet den 4 oktober, och varför inte på några av våra biokvällar? Och är du chef/ledare får du inte missa att vi har chefsinternat i Medlefors. För förtroendevalda ordnar vi kompetensfördjupning med tema lön i Skellefteå och Umeå.

Vi i avdelning Västerbotten önskar dig en riktigt fin sommar!

Jenny Olsson, ordförande

PS. Har du lust att skriva ett inlägg på vår blogg eller ansvara för en Instagramvecka? Välkommen att kontakta oss på info.vasterbotten@vardforbundet.se så fixar vi det.

Vårdförbundet Direkt

Ställ en fråga