Får du tid för ditt uppdrag som skyddsombud?

Nu mer än någonsin behöver du som är skyddsombud få tid för ditt uppdrag. Arbetsgivaren hävdar att det inte är något utbrett problem, men stämmer det?

Vi hoppas du har det bra på din arbetsplats, trots de svåra situationer många av er står i.

Vi vet att det inte är lätt, när verksamheten pockar på. I central samverkan har Vårdförbundet tillsammans med de andra fackförbunden lyft fram vikten av ett gemensamt, systematiskt arbetsmiljöarbete. Men det förutsätter tid för uppdraget.

Svara på enkäten - vi behöver dina åsikter!

Arbetsgivaren hävdar att det inte är något utbrett problem att få tid för uppdraget. Men är det verkligen så? För att kunna få mer precis kunskap om var problem eventuellt finns, har vi satt ihop en kort enkät som vi behöver din hjälp med att du fylla i. Det tar bara ett par minuter att fylla i och ger oss värdefull information. Senast 31/5 behöver vi få ditt svar.

Tack för din insats! Vi finns här tillsammans för att arbeta för god arbetsmiljö och god patientsäkerhet!

Katarina Nilsson Reian, vice ordförande Vårdförbundet Västerbotten

Vårdförbundet Direkt