VårdSveriges mest oförutsedda händelse är över - hösten är här

Porträtt av Mattias Weibull

Nu är VårdSveriges mest oförutsedda händelse över, trots att den återkommer årligen. Sommaren är förbi och och hösten är i antågande.

Sommaren 2016

Tyvärr så har sommaren inte inneburit vila och återhämtning för många av Vårdförbundets medlemmar. Till detta kommer att sommarbemanningen inte är slut för att hösten är här. Vi håller nu på att gå igenom svaren från arbetsmiljöenkäterna som skickades ut under sommaren för att kunna få ett bra underlag i diskussionen med arbetsgivarna inför sommaren 2017.

”Slut på rean – en annan vård är möjlig”

Den 4 september var det manifestationer runt om i Sverige under parollen ”Slut på rean – en annan vård är möjlig”. Detta med en otrolig uppslutning och mycket fokus i media. Ett stort tack till alla som gjorde manifestationerna i Skellefteå och Umeå möjliga.

Hösten 2016

Under hösten kommer vi att träffa landstings- och kommunpolitiker i Lycksele och Skellefteå för att diskutera personcentrerad vård och framtidens kompetensförsörjning. Besök även vår hemsida för att se aktuella aktiviteter.

Vårdförbundsveckan 21-25 november med bio och fika

Under vecka 47 anordnar Vårdförbundet biokvällar i Lycksele, Umeå och Skellefteå och vi bjuder på fika på sjukhusen. Mer information kommer att finnas på webbplatsen.

Kom ihåg att följa oss på sociala medier!

Mattias Weibull, styrelseledamot Vårdförbundet Västerbotten