Årsmöte den 12-14 oktober

Den 12-14 oktober är det årsmöte i avdelning Västerbotten – och i år är det ett extra viktigt möte. Alla platser i avdelningsstyrelsen, som kongressombud och ersättare samt valberedare står till förfogande och ska väljas om.

Vårdförbundet är en medlemsorganisation. Det är tack vare kraften, engagemanget och kompetensen hos alla medlemmar, som vi kan påverka.

Den 12-14 oktober är det årsmöte som i år är digitalt, i avdelning Västerbotten. Alla platser i avdelningsstyrelsen, som kongressombud och ersättare samt valberedare står till förfogande och ska väljas om.

Inbjudan och mer information skickas till dig senast 4 veckor innan mötet. Men boka in datumen redan nu. Vi utlovar viktiga och trevliga dagar tillsammans!

Och du, kom ihåg att nominera till förtroendeuppdrag och skriva en motion - för att göra villkoren, yrket och vården bättre för oss alla. Men framförallt, rösta på årsmötet!

Nominera till förtroendeuppdrag

Nominera dig själv eller någon annan som brinner för utveckling, påverkan och att göra skillnad.

Låt inte ditt eller din kollegas tankar och idéer stanna i fikarummet! Använd engagemanget till att påverka och göra skillnad för dig och dina kollegor. Använd möjligheten att vara med och driva Vårdförbundets frågor.

Nominera HÄR

Skicka in en motion

Att skicka in en motion är en demokratisk rättighet och ett bra sätt att föra fram din åsikt på. Vad är viktigt för dig? Vill du påverka och har förslag på förbättringar? Det kan vara en idé om något du vill att Vårdförbundet arbetar vidare med, eller något du tycker att Vårdförbundet hittills inte gjort bra och därför önskar förändra.

Skicka in en motion HÄR

Nominera till Årets förtroendevald och Västerbottens bästa vårdchef

Har du en engagerad och initiativrik förtroendevald på din arbetsplats som gör skillnad för dig och dina kollegor? Eller en chef som gör ett riktigt bra jobb och leder både verksamhet och personal på ett bra sätt? Då kan du visa din uppskattning genom att nominera hen till utmärkelsen Årets Förtroendevald eller Västerbottens bästa vårdchef.

Här nominerar du till våra utmärkelser