Nominera till uppdrag som styrelseledamot och valberedare

Vid höstens årsmöte kommer vi genomföra fyllnadsval för styrelseledamot och fyllnadsval för valberedning. Nominera dig själv, eller någon annan, till viktiga och utvecklande fackliga uppdrag!

Har du ett starkt engagemang för fackliga frågor och utveckling av yrke, villkor och vård? Vill du utvecklas, ha roligt och göra skillnad för dina kollegor? Eller känner du någon som passar in på den här beskrivningen? Ta då chansen att nominera dig själv, eller någon annan, till ett viktigt och utvecklande uppdrag i Vårdförbundet!

Innan du nominerar är det viktigt att den du tänkt nominera är tillfrågad och har tackat ja till att bli nominerad.

Att tänka på:

• Endast medlemmar kan nomineras till uppdragen.
  • Endast medlemmar kan nominera.
  • Mandatperioden för uppdraget är fram till och med nästa årsmöte 2021.
  • Önskar du nominera samma person till båda uppdragen så behöver du fylla i ett formulär för varje uppdrag.
  • Sista dag att nominera är den 16 september.

Ytterligare information och inkomna nomineringar kommer att läggas ut på webben framöver. Har du frågor är du välkommen att kontakta styrelsen eller valberedningen.

Välkommen med din nominering!