Utbildningar för förtroendevalda

Är du förtroendevald? Passa på att anmäla dig till 2019 års utbildningar. Det finns något för alla, både för dig som är ny och för dig som varit med lite längre.

Vårdförbundet erbjuder dig som är ny förtroendevald utbildning för att du ska få de bästa förutsättningarna för att kunna utföra ditt uppdrag. Utbildningen består av en introduktionsdag, tre dagars grundutbildning och två webbutbildningar. För att kunna gå grundutbildningen behöver du ha genomfört introduktionsdagen.

Nu kan du anmäla dig till någon av Västerbottens introduktionsdagar 2019. Den första äger rum i Skellefteå tisdag den 19 februari.  Följ länken nedan för att läsa mer och anmäla dig.

Introduktionsdag 19/2

Efter att du gått introduktionsdagen är det dags för den certifierade grundutbildningen. 19-21 mars har vi årets första grundutbildning, i Umeå. (Men det finns också möjlighet att gå grundutbildningen i Norrbotten, Södra Sunderbyn, 28-30 januari). Läs mer och anmäl dig nedan.

Grundutbildning 28-30/1 Södra Sunderbyn

Grundutbildning 19-21/3 Umeå

För dig som genomgått grundutbildningen har vi fördjupningsdag i Umeå 3 april och Skellefteå 20 november. Temat är Samverkan och medbestämmande. Program kommer! Läs mer och anmäl dig nedan.

Samverkan och medbestämmande Umeå 3/4

Samverkan och medbestämmande Skellefteå 20/11

Kom ihåg att du hittar alla våra utbildningar under Aktiviteter och utbildningar.