Årets förtroendevalda

På årsmötet den 4 oktober delade vi ut stipendier till Årets förtroendevalda.

Västerbottens medlemmar har nominerat till Årets förtroendevald och utifrån inkomna förslag utsåg styrelsen tre personer som uppvaktades på årsmötet. Ann-Katrin Magnusson, Mattias Larsson och Rebecca Liljemark är Årets förtroendevalda 2018! Här kan du läsa motiveringarna.

Ann-Katrin Magnusson, Norrgårda äldreboende, Byske

"Ann-Katrin är engagerad och oerhört motiverad att driva frågor gemensamt med oss på arbetsplatsen. Hon tar snabbt tag i ev problem. Hon är alltid positiv och sprider energi och arbetsglädje i gruppen. Det känns tryggt att ha henne som förtroendevald!"

Mattias Larsson, Ambulansen Umeå

"En ödmjuk men stark person med hjärtat på rätt ställe. Frågvis men lyssnar också in kollegor och chefer samtidigt som han utmanar åt båda håll med sitt starka rättspatos. Samarbetar över fack-gränserna med ett driv och en positiv anda som gynnat vår arbetsplats mycket och förhoppningsvis fortsätter i samma riktning för lång tid framöver".

Rebecca Liljemark, Ortopedkliniken NUS

"Rebecca har tillsammans med våra övriga förtroendevalda arbetat fram ett forum där de som förtroendevalda en gång i månaden träffar våra närmsta chefer samt verksamhetschef för att diskutera arbetsmiljö, verksamhetsplanering som inte behöver tas upp på vsg och på så sätt kunna påverka och framföra idéer i den vardagliga verksamheten. Detta i samarbete och i samverkan med Kommunals förtroendevalda. På så sätt har hela arbetsgruppens röster och idéer blivit hörda och kommunikationen är nu tydlig och alla förändringar diskuteras fram gemensamt.

Rebecca är driven och påläst med en förmåga att se till både medlemmar, Vårdförbundet, verksamhet och patienter som får kliniken att enas på ett positivt sätt för alla".

Tack Ann-Katrin, Mattias och Rebecca för att ni är förtroendevalda, och tack för det fina arbetet ni gör!