Nyhetsbrev augusti

Nu är sommaren slut och hösten står för dörren och vi styrelsen tar nu nya tag. Förr oss är det nya avtalet och löneprocessen det som står främst i fokus för tillfället. Vi har några medlemsaktiviteter att se fram emot till exempelvis vecka 47. Som vanligt ser vi fram emot att komma till er arbetsplats för att möta er. Ni får gärna höra av er till oss om det finns behov och tillfälle att komma och hälsa på.

Årsmöte

Varmt välkommen till Vårdförbundet avdelning Värmlands årsmöte!

Datum/tid: Torsdagen den 19 september klockan 17:30
Plats: Hotell Scandic Winn, Norra strandgatan 9-11, Karlstad

Gå in och anmäl dig i Aktiviteter och utbildningar senast 2 september.

Som medlem i Vårdförbundet kan du vara med och påverka verksamheten.
Årsmötet kommer bland annat att hantera nyval av styrelseledamot och valberedare samt hantera inkomna motioner.

Efter årsmötets slut avtackas avgående förtroendevalda och därefter avnjuter vi en middag och underhållning.

Förtroendeuppdrag

En påminnelse till alla er förtroendevalda. Kom ihåg att ni behöver väljas om som förtroendevald på er arbetsplats. Mandatet som förtroendevald sträcker sig över två år så kom ihåg att skicka in omvalsblankett i god tid. För att väljas om behöver man ha ett medlemsmöte och sedan skicka in blanketten till Vårdförbundet. För er som inte har en förtroendevald på arbetsplatsen, kan fundera på om det finns någon som skulle kunna tänka sig att anta rollen som förtroendevald.

Information om förtroendeuppdrag
Har vi rätt uppgifter om dig?

Det är viktigt att vi har rätt uppgifter om dig som medlem så vi kan nå dig med rätt och aktuell information

Här kan du läsa mer

Vårdförbundet Direkt