Årsmöte 2020

Vi ställer inte in, vi ställer om! Vårdförbundet följer nogsamt Folkhälsomyndighetens rekommendationer och för att du ska kunna delta och påverka på ett säkert sätt, är du inbjuden till din lokala avdelnings årsmöte som i år sker digitalt.

Årsmötet i avdelning Värmland startar den 21 september klockan 11.00 och pågår till den 25 september klockan 11.00.

Vad innebär ett digitalt årsmöte?

Årsmötet genomförs i ett system som heter VoteIT och du deltar via din dator, mobil eller surfplatta. Dagordningen hanteras som vid ett fysiskt möte. Mötespunkterna öppnas och stängs enligt ett program och du har möjlighet att diskutera, ställa frågor, lägga förslag och rösta. Mötet leds av en mötesordförande som hanterar dagordningen i systemet. Ett digitalt möte kräver att mötesordföranden har kunskap om hur systemet fungerar. Styrelsen har därför föreslagit en årsmötesordförande som är utbildad i VoteIT.

Hur gör jag för att delta i årsmötet?

Du kommer att få en inloggningslänk skickad till den e-postadress du har registrerad i Vårdförbundets medlemsregister. Har du inte fått någon länk den 10 september, titta i din skräppost annars kontakta någon av årsmötesadministratörerna.

Välj själv hur mycket du vill engagera dig i årsmötet och i vilka punkter du vill delta. Vill du bara rösta räcker det att logga in vid röstningspunkten. Vill du både lägga förslag och rösta om förslag behöver du logga in två gånger - en gång för att lägga förslaget och sedan för att rösta, när punkten för förslag stängts.

Förberedelser

Skapa ditt konto i VoteIT - När du fått din inloggningslänk till VoteIT behöver du skapa ditt konto. När du skapar kontot föreslår systemet ett användar-ID. För tydlighet och transparens bör du använda ditt för- och efternamn som användarnamn. Om flera deltagare har samma för- och efternamn som du, går det bra att lägga till ett mellannamn eller en siffra efter ditt efternamn. När du skapat ditt konto rekommenderar vi att prova logga in en gång, för att vara säker på att det fungerar.

Använd rätt webbläsare- Vi rekommenderar Chrome, Edge eller Firefox när du deltar i årsmötet. Det fungerar inte att använda Internet Explorer.

Bekanta dig med VoteIT - För att du ska känna dig bekväm när årsmötet startar, finns en introduktion till VoteIT med bilder och beskrivningar som du kan kika på redan nu!

Support

Har du frågor om VoteIT eller saknar din inloggningslänk, kontakta någon av våra årsmötesadministratörer.

Anna Vult von Steyern - anna.vult@vardforbundet.se eller 040-10 89 22

Maria Zander - maria.zander@vardforbundet.se  eller 060-64 14 71

Laila Johansson - laila.johansson@vardforbundet.se  eller 0470-76 24 35

Emma Hed - emma.hed@vardforbundet.se eller 0498-29 16 32

Som medlem i Vårdförbundet är du med och påverkar - tillsammans gör vi skillnad.

Varmt välkommen!

Det är viktigt att vi har rätt information om dig i medlemssystemet