Årets sjuksköterska 2021!

Den 12 maj är det din yrkesdag, vilket Vårdförbundet Uppsala vill uppmärksamma! Nominera någon du tycker bidrar till arbetsplatsen och yrkesutvecklingen på ett engagerat och inspirerande sätt.

Efter ett år med pandemi fortsätter din yrkesgrupp leverera. Därför vill vi passa på att göra något särskilt för att hylla era livsviktiga insatser. Har du en medlemskollega som sätter guldkant på din arbetsdag? Finns det någon som utmärker sig på arbetsplatsen, lyfter yrket, eller som du ser upp till? Nu har du chansen att uppmärksamma denna person genom att nominera denne till "Årets sjuksköterska i avdelning Uppsala - 2021". Vi behöver din nominering senast måndagen den 7 maj!

LÄS MER OCH NOMINERIA DIN KOLLEGA HÄR!
Nu är det dags att höja rösten!

Nu startar Höjda röster - en dialog med vårdsverige och i första hand Vårdförbundets medlemmar. För nu är det verkligen dags att höja rösten för vårdens framtid i Sverige. Delta du med! Din röst är viktig!

Semester: vilka regler gäller och hur kan Vårdförbundet och jag själv påverka?

Vilka semesterregler gäller? Vad bör jag tänka på om arbetsgivaren vill att jag flyttar min semester? Läs de vanligaste frågorna och svaren kring sommarsemester.

Regler för sommarsemestern
OB för vårens och sommarens storhelger

Påsk, valborg, pingst och midsommar – vad gäller egentligen för OB-ersättningar under vårens och sommarens storhelger? Vi har hela listan.

Se vårens och sommarens OB-listor
Gratis onlineträning med Actic

Som medlem i Vårdförbundet får du 20 procent rabatt på träning hos Actic. Just nu får du även testa appen Actic Anywhere gratis fram till 31 maj.

Träna gratis online fram till 31 maj!

Vårdförbundet Direkt

Ställ en fråga