Familjeutflykt med Lennakatten!

Tågperrong med tågresenärer och konduktör. Tågsetet har gamla vagnar i trä. i bakgrunden gröna träd.

Du som är medlem, ta med din närmaste familj på en tågutflykt med Lennakatten 24 augusti.

Tåget tuffar genom sommarlandskapet på till Faringe, resan tar ca 1,5 timme med byte i Marielund.  I Faringe tar vi tar paus i trädgården vid stationen för lunch och fria aktiviteter. Du som vill kan besöka butiken Thuns med tillhörande Café Gobiten. Thuns stänger 14:00. Ca 15:40 går tåget hem till Uppsala igen.

Vårdförbundet står för

• Tågresa tur och retur från Östra stationen i centrala Uppsala.
  • Lunch bestående av kycklingsallad.

Vi kan tyvärr inte anpassa lunchen om du har olika typer av kostallergi eller andra särskilda önskemål. Tänk på att ta med egen dryck! Som alternativ finns Café Gobiten som serverar lättare rätter och fika. Eventuella inköp därifrån står ni för själva. Det går också jättebra att ta med egen lunch/fika.

Tid och plats

Avresa sker 24 augusti 10:10 från Östra stationen i Uppsala, var i god tid! Ankomst i Faringe ca 11:30, hemresa 15:40. Tåget beräknas vara åter i Uppsala cirka 17:00.

Tänk på

• På tåget sitter vi i särskilt abonnerad vagn, komihåg att pricka av er när ni stiger på.
  • Ingen toalett finns på tåget, men vid några av stationerna vi passerar.
  • Ta med egen dryck.
  • Ta med picknickfilt/dylikt att sitta på och gärna sällskapsspel som kubb eller krocket.

Du anmäler dig genom att skriva till maria.back@vardforbundet.se.

Uppge ditt förnamn, efternamn, mobiltelefonnummer och födelseår, månad och dag, samt förnamn och efternamn på de i din familj du tar med dig. Du får ta med dig maximalt 4 personer. Uppge vid anmälan om ni önskar kycklingsallad eller ej, och om ja, antal portioner.

Observera – anmälan är bindande och antalet platser begränsat.

Sista anmälningsdag är 11 augusti, men aktiviteten kan bli fulltecknad tidigare. Besked om plats skickas under vecka 33 med e-post.

Läs gärna mer på Lennakattens webbplats.

Varmt välkommen!

/Avdelningsstyrelsen