Biokväll 14 mars!

En animerad bild av en stor mängd gammeldagsa rullbandsfilmkameror, mot rosa bakgrund

Vi är glada över att få bjuda in dig till en biokväll med den Oscarsbelönade filmen The Shape of Water.

Kvällen börjar med ett kortare föredrag av Camilla Andersson, röntgensjuksköterska på Nukleärmedicin. Camilla berättar forskning som en möjlig karriärväg för röntgensjuksköterskor, och de nya möjligheterna till vidareutbildning för röntgensjuksköterskor.

Efter vi har lyssnat till Camilla fikar vi, och sedan tittar vi på "The Shape of Water". Elisa jobbar som städare på ett statligt laboratorium. En dag upptäcker hon och hennes kollega Zelda ett hemligstämplat experiment. På laboratoriet hålls en vattenvarelse inspärrad. Elisas liv förändras drastiskt i mötet med varelsen. En annorlunda saga som utspelar sig under kalla kriget i USA år 1962.

Filmen är skriven och regisserad av Guillermo del Toro och är Oscarsbelönad. I rollerna ser vi bland andra Sally Hawkins och Octavia Spencer.

Tid och plats

14 mars, drop-in från 16:45, vi börjar kl. 17:00 och räknar med att avsluta cirka 20:30.

Filmstaden Uppsala, Västra Ågatan 16

Anmälan

Vårdförbundet bjuder på smörgås och kaffe/te samt filmvisningen. Antalet platser är begränsat, anmäl dig gärna direkt! Sista anmälningsdag är 8 mars, men observera att aktiviteten kan bli fullbokad innan dess. Då kan du anmäla dig som reserv.

Varmt välkommen!

/Avdelningsstyrelsen