Biokväll 20 november i Uppsala

Aktiviteten är fulltecknad! Välkommen på biokväll i Uppsala.

Vi börjar med en föreläsning av Carina Ahlstedt, med.lic sjuksköterska:

"Vad kan vara motiverande i dagliga arbetet ur ett medarbetarperspektiv? Med fokus på sjuksköterskor"

I dag är det en stor utmaning både nationellt och internationellt med för få sjuksköterskor som väljer att stanna kvar i vården. I ett doktorandprojekt behandlas frågan om motivation i det dagliga arbetet ur ett sjuksköterskeperspektiv.

Efter föreläsningen fikar vi, sedan ser vi på filmen "Jag kommer hem igen till jul" med bland annat Suzanne Reuter, Peter Jöback och Johannes Kuhnke.

Världsstjärnan Simon kommer hem till Sverige för att fira jul. I det lilla samhället han växte upp arrangerar hans bror Anders den årliga julkonserten och Simon har övertalats att vara med. Anders, som alltid levt i skuggan av sin bror, är inte helt nöjd med detta. Simon däremot tar lätt på det hela, tills gamla minnen väcks till liv och han konfronteras med begravda familjehemligheter.

Antalet platser är begränsat. Om du anmäler dig men får förhinder så avboka din plats till förmån för annan medlem.

Datum och tid

20 november kl. 17:00.

Filmstaden, Västra Ågatan 16

Anmälan

Anmäl dig senast 15 november, men observera att aktiviteten kan bli fulltecknad tidigare. Begränsat platsantal.

Här anmäler du dig till biokvällen 20 november.

Varmt välkommen hälsar avdelningsstyrelsen.