Aktuellt i Uppsala

• IK Sirius Fotboll bjuder på matchbiljetter!

Här kommer ett unikt erbjudande för dig som är medlem i Vårdförbundet. Vi vet att du arbetat under extrema villkor under pandemin och att du fått sätta livet på paus under lång tid. IK Sirius Fotboll är en förening av många, som uppskattar det otroliga arbete du och dina kollegor utfört och vill ge dig något tillbaka.

• Facket om demokratin

Globala erfarenheter och hotet från nationalistiska rörelser! Digital föreläsning den 15 september, kl. 17.00- 18.00. Mats Winborgs föreläsningen handlar främst om Sverige och kopplingen mellan facklig verksamhet och demokrati.

• Nominera till Årets chef!

Vårdförbundet Uppsala vill uppmärksamma alla våra chefsmedlemmar! Nu har du chansen att nominera en chefsmedlem till Årets chef i avdelning Uppsala - 2021.

• Röntgensjuksköterskans dag!

Den 8:e november är det din yrkesdag vilket Vårdförbundet Uppsala vill uppmärksamma. Så nominera en medlemskollega som du vill hylla, senast den 24 september!

• FOTOTÄVLING: Värva en kollega - bli belönad!

Du har väl inte missat vår sommarkampanj för att värva fler kollegor till Vårdförbundet? Som en del av detta startar vi nu en fototävling. Fota dig och dina kollegor för att hjälpa till att sprida vår värvningskampanj- och vinn fina priser till arbetsplatsen!

• Laila och Carina vann utmärkelser

Laila Johansson och Carina Jansson är Årets barnmorska respektive sjuksköterska i avdelning Uppsala. Stort grattis till er!

• Årsmöte den 12 oktober – Save the date

Den 12 oktober är det årsmöte i avdelning Uppsala – och i år är det ett extra viktigt möte. Alla platser i avdelningsstyrelsen, som kongressombud och ersättare samt valberedare står till förfogande och ska väljas om.

• Frivillig lösning ska ge fyra veckors semester för vårdpersonal på Akademiskas akut och IVA

Vårdförbundet och Region Uppsala har tecknat ett tidsbegränsat avtal som ska ge Vårdförbundets medlemmar möjlighet till fyra veckors semester under juni-augusti.

• Högt i tak - men var har vi golvet?

Jeanette Larsson - Polis sedan 1989, föreläser om att vara kvinna och visselblåsare i en starkt manlig hierarkisk organisation. Engagerande, berörande och upprörande! Du är välkommen att lyssna - 16 juni, från kl. 17.00 till 17.50.

• Nominera - påverka idag och i framtiden!

Nu kan du nominera dig själv eller någon annan som brinner för utveckling, påverkan och att göra skillnad. En möjlighet att vara med och driva Vårdförbundets frågor i Uppsala!