Aktuellt i Uppsala

• Ett träd fyllt av blommande rosa körsbärsblommor

Seniorklubbens vårprogram 2018

Vi hälsar såväl gamla som nya medlemmar välkomna. Seniorklubben är till för dig som är medlem i Vårdförbundet och är pensionär eller blir pensionär under våren 2018. Vi träffas ungefär 1 gång per månad.

• Välkommen på pensionsinformation den 23 januari

Vårdförbundet bjuder in dig till ett seminarium som hjälper dig att fatta trygga och välgrundade beslut kring din pension. Aktiviteten är fulltecknad, men du kan anmäla dig som reserv.

• Äntligen! Få koll på din pension den 23 januari

Vårdförbundet bjuder in dig med utbildning som sjuksköterska, barnmorska, biomedicinsk analytiker eller röntgensjuksköterska inom privat sektor och har tjänstepensionen ITP till ett seminarium som hjälper dig att fatta trygga och välgrundade beslut kring din pension. Ta gärna med en kollega som har något av de yrkena vi organiserar!

• Temautbildning för förtroendevalda, om lön

Alla förtroendevalda i länet är välkomna på utbildningsdag onsdag den 7 februari 2018. Inga förkunskaper krävs.

• Fyra röda adventsljus brinner

God jul och gott nytt år!

Styrelsen och medarbetare för Vårdförbundet Uppsala önskar alla medlemmar en god jul och ett gott nytt år! Om du vill få kontakt med oss är vi tillgängliga alla vardagar mellan jul och trettonhelgen, du når oss via Vårdförbundet Direkt 0771-420 420.

• Skaffa dig mer kunskap i ditt uppdrag som förtroendevald

Nu är anmälan öppen till utbildningarna under 2018. Oavsett om du är ny som förtroendevald eller har några år på nacken finns det kunskapspåfyllning för alla. Vad är nästa steg för dig?

• I bakgrunden ambulansfordon, i förgrunden Vårdförbundets logotyp

Vill du påverka Vårdförbundet?

Vill du påverka Vårdförbundet? Sista dagen att skicka in en motion till kongressen (2018) är 1 december i år! Här hittar du också de motioner som redan kommit in. Alla medlemmar kan skicka in motioner.

• En närbild på en bröstficka med Vårdförbundets skylt

Utbildningar för dig som är förtroendevald på arbetsplats

Vi hoppas få träffa dig som är förtroendevald på arbetsplats inom Uppsala län, ofta och i många olika sammanhang. Har du några frågor eller önskemål är du alltid välkommen att höra av dig.

• Kvinna i långt blont hår, med illgrön jacka går med mobiltelefonen i handen och stirrar ner i den

Friskt jobbat - Om stress, livsbalans och hållbara arbetsplatser

Vad är att jobba friskt? Och hur vill du leva ditt liv i en omvärld som snurrar allt fortare? TCO Uppsala län bjuder in dig som är medlem i Vårdförbundet till en föreläsning med Ninni Länsberg, författare till boken Friskt Jobbat.

• 8 personer står med ansiktet vända mot kameran

Nya styrelsen vill vara nära dig som medlem

En ny styrelse är på plats och ser mycket fram emot den kommande mandatperioden på fyra år. En styrelse som drivs av att finnas nära dig som medlem och förtroendevald.