Aktuellt i Uppsala

• Uppdragets mandattid löper ut, dags för omval!

Dags att samlas till omval eller nyval! Uppdrag som förtroendevald på arbetsplats går ut 2019-10-15. Det gör även utökade uppdrag i samverkansgrupper på förvaltningsnivå, verksamhetsområde eller central samverkan hos alla länets arbetsgivare.

• Färgglada ballonger i ett stort knippe

Årets stipendiater 2019

6 ansökningar har inkommit; 4 från sjuksköterskeprogrammet och 2 från barnmorskeprogrammet.

• Tågperrong med tågresenärer och konduktör. Tågsetet har gamla vagnar i trä. i bakgrunden gröna träd.

Familjeutflykt med Lennakatten!

Du som är medlem, ta med din närmaste familj på en tågutflykt med Lennakatten 24 augusti.

• Fem händer, armar, hand, arm, hålla, tillsammans, kedja, samarbete, klocka, teamwork, team, gräs, gemensamt, gemenskap, laganda, lagkänsla

Valberedningen berättar

Vi är Uppsalas valberedning och vi har arbetat kontinuerligt i några år tillsammans för att hitta och presentera personer som kan göra en bra insats för våra medlemmar som styrelseledamöter.

• Lär dig mer om nya centrala avtalet med Sveriges kommuner och landsting

Vi bjuder in medlemmar och förtroendevalda i länets kommuner och region till möten för att berätta mer om nya centrala avtalet, omtag i löneöversynen, kompetensprogram, särskilt yrkesskicklig. Vi berättar vad som nu sker i kontakterna med arbetsgivare, och du kan ställa frågor.

• Semester och ledighet

Att vara ledig ibland är en förutsättning för att du ska kunna göra ett bra arbete. Ledighet kan också fylla olika behov vid olika skeden i livet. Det finns därför flera olika former av ledighet som regleras i lag. Kontakta Vårdförbundet Direkt på 0771-420 420 om du har frågor som du inte får svar på här, eller om undrar vad som gäller just dig och din arbetsplats.

• Norska motståndsrörelsen under andra världskriget, samtal 18 maj

Vårdförbundets medlemmar är välkomna till ett TCO-arrangemang lördag 18 maj på Slottbiografen i Uppsala.

• Ambulanssjuksköterskor tillsammans med patient i ett rum på sjukhuset. Den ena ambulanssjuksköterskan skruvar på en droppställning som sitter fast vid båren.

Temautbildning om arbetsmiljö 8 maj - för dig som är förtroendevald

8 maj håller vi temautbildning om arbetsmiljö, alla förtroendevalda i länet är välkomna.

• Biokväll 25 april - fulltecknad!

Välkommen på biokväll i Uppsala. Vi lyssnar till Jeanettes berättelse om återkomsten till yrkeslivet efter många års frånvaro.

• Neuroledarskap - att leda med hjärnan i fokus!

Medlemmar som är chefer och ledare är välkomna på utbildningsdag 7 maj i Solna.