Aktuellt i Uppsala

• Tågperrong med tågresenärer och konduktör. Tågsetet har gamla vagnar i trä. i bakgrunden gröna träd.

Familjeutflykt med Lennakatten!

Du som är medlem ta med din närmaste familj på en tågutflykt med Lennakatten 25 augusti.

• En ljushårig ambulanssjuksköterska mäter pulsen på en patient. Patienten ligger på en bår inne i en ambulans.

Temautbildning om arbetsmiljö 18 september

Alla förtroendevalda i länet är välkomna på utbildningsdag 18 september. Din uppgift som skyddsombud är att företräda dina kollegor i arbetsmiljöfrågor och se till att arbetsgivaren uppfyller sitt ansvar enligt arbetsmiljölagstiftningen.

• Årets stipendiater 2018

I lördags i samband med examenshögtiden för röntgensjuksköterskor och sjuksköterskor var Vårdförbundet på plats i den pampiga universitetsaulan för att dela ut årets stipendier.

• En gestikulerande barnmorska på Skansen

Barnmorskan på Skansen + Allsång

Bli en av de 100 medlemmar som går in kostnadsfritt på Skansen inkl VIP-Allsång! Vårdförbundet bjuder tillsammans med Skansen på inträde och en guidad tur genom rollspelet ”Barnmorskan på Skansen” samt en VIP-sittning på genrepet av Allsång på Skansen. Datum: 3/7 samt 10/7. Gäller för 50 personer per datum.

• En animerad bild av en stor mängd gammeldagsa rullbandsfilmkameror, mot rosa bakgrund

Biokväll 22 maj

Varmt välkommen på en biokväll i Enköping. Filmen som visas heter Pride och det är en feel-goodfilm av allra bästa sort!

• tecknad bild på tre sjuksköterskor och redskap i yrket

Internationella yrkesdagen för sjuksköterskor 12 maj

Fira din yrkesdag med oss! Kom och träffa oss på Akademiska sjukhuset, ingång 70 runt lunchtid den 9 maj. Vi kommer under dagen också besöka så många arbetsplatser vi kan. Hoppas vi ses!

• ett antal studenter som sitter i ett klassrum vid sina bänkar och för dialog med varandra

En kväll för dig som är student i mitten av din utbildning

Är du halvvägs genom din utbildning till legitimerad yrkesutövare; Biomedicinsk analytiker, Röntgensjuksköterska eller Sjuksköterska? Kom och prata framtiden med oss den 21 maj mellan klockan 18.00-20.00.

• en tecknad bild på en barnmorska med tillhörande arbetsredskap

Internationella yrkesdagen för barnmorskor 5 maj

Fira din yrkesdag med oss! Kom och träffa oss på Akademiska sjukhuset, ingång 95/96 runt lunchtid den 7 maj. Vi kommer under dagen också besöka så många arbetsplatser vi kan. Hoppas vi ses!

• Medlemsutbildning med frukost den 12 maj

Välkommen på en medlemsutbildning om dina rättigheter och skyldigheter i arbetslivet.

• Gå 2 för 1 på musikalkomedin Gentlemannen med Henrik Dorsin!

Missa inte chansen att se Henrik Dorsin i 8 olika roller i vårens Monty Python-doftande musikalkomedi på Oscarsteatern i Stockholm!