Aktuellt i Uppsala

• En närbild på en bröstficka med Vårdförbundets skylt

Utbildningar för dig som är förtroendevald på arbetsplats

Vi hoppas få träffa dig som är förtroendevald på arbetsplats inom Uppsala län, ofta och i många olika sammanhang. Har du några frågor eller önskemål är du alltid välkommen att höra av dig.

• Kvinna i långt blont hår, med illgrön jacka går med mobiltelefonen i handen och stirrar ner i den

Friskt jobbat - Om stress, livsbalans och hållbara arbetsplatser

Vad är att jobba friskt? Och hur vill du leva ditt liv i en omvärld som snurrar allt fortare? TCO Uppsala län bjuder in dig som är medlem i Vårdförbundet till en föreläsning med Ninni Länsberg, författare till boken Friskt Jobbat.

• 8 personer står med ansiktet vända mot kameran

Nya styrelsen vill vara nära dig som medlem

En ny styrelse är på plats och ser mycket fram emot den kommande mandatperioden på fyra år. En styrelse som drivs av att finnas nära dig som medlem och förtroendevald.

• En biosalong full av människor.

Välkommen in i biomörkret!

Välkommen på biokväll i Uppsala 23 november. Kvällen börjar med ett gemensamt arbete kring Vårdförbundets nya vision. Vårdförbundets nuvarande vision 2018 för hälsa och helhet har nästa år som slutmål. Därför bestämde sig förbundsstyrelsen för ett drygt år sedan för att påbörja arbetet med att ta fram förslag till nya framtidsidéer och en ny vision.

• Två studenter sitter vid ett bord och pratar med varandra.

Träff för studenter mitt i utbildningen - inställd!

Är du halvvägs genom din utbildning till legitimerad yrkesutövare; biomedicinsk analytiker, röntgensjuksköterska eller sjuksköterska?

• De kallade henne Delhi Braveheart

I december 2012 avled 23-åriga Jyoti efter en brutal bussvåldtäkt i Delhi. En värld chockades. Vad hände sedan? Författaren Julia Wiræus berättar 4 oktober om ett splittrat land där kvinnor tar en allt större plats.

• Det här hände på årsmötet

I går kväll 19 september samlades knappt 180 medlemmar till årsmöte på Uppsala Konsert & Kongress. Här kan du läsa om besluten i korthet och ta del av hela protokollet om du så önskar.

• Ung kvinna med halvlångt mörkt hår sitter vid en patientsäng och förbereder provtagning. Vid sidan av sig har hon en provtagningsvagn.

Välkommen på karriärkväll för T5- och T6-studenter 18 september

Är du redo för din första anställning som legitimerad yrkesutövare; biomedicinsk analytiker, röntgensjuksköterska eller sjuksköterska?

• Seniorklubbens höstprogram 2017

Vi hälsar såväl gamla som nya medlemmar välkomna. Seniorklubben är till för dig som är medlem i Vårdförbundet och är pensionär eller blir pensionär under hösten 2017. Vi träffas ungefär 1 gång per månad.

• Kom och lyssna på Mustafa Panshiri

En tjänstledig polis - född i Afghanistan - håller föreläsningar för ensamkommande pojkar och de som i sin profession möter dem.