Aktuellt i Uppsala

• Porträtt av två av 2017 års stipendiater, Ann-Sofie Brosché och Caroline Andrén.

Årets stipendiater

2017 års stipendium för C- respektive D-uppsats har delats ut. Bilden visar två av 2017 års stipendiater, Ann-Sofie Brosché och Caroline Andrén.

• Fotograf Carin Olsson. Porträtt av Christina Stielli, i bakgrunden en rad med gröna träd och en gata.

Arbetsglädje? Ja tack!

Välkommen till en inspirerande medlemsföreläsning med Christina Stielli om kommunikation, medarbetarskap och arbetsglädje.

• Kvist med en mogen röd jordgubbe och en omogen ljusgrön jordgubbe

Välkommen på en familjeutflykt!

Du som är medlem, ta med din närmaste familj på en tågutflykt med Lennakatten 26 augusti. Vi har idag 8 juni ca 10 platser kvar!

• Resultat från löneöversyn 2017

Här redovisar vi löpande det procentpåslag som våra medlemmar fått under vårens löneöversyn i kommuner och i Region Uppsala.

• Chefsmöte om kommunikation

En lyckad dag om personcentrerad kommunikation

Den 16 maj bjöd avdelningarna Gotland, Södermanland, Uppsala och Stockholm in chefer till en heldag som handlade om Personcentrerad kommunikation, som hölls av Ulrika Antonsson från Sensus som är utbildad kommunikatör och certifierad coach.

• Röntgensjuksköterska tittar på röntgenbilder på datorskärm

Välkommen på medlemsmöte

Med anledning av det nya lokala kollektivavtalet och avsiktsförklaringen med Region Uppsala bjuder vi medlemmar som jobbar på Akademiska sjukhuset till medlemsmöte.

• Tre sjuksköterskor varav en i operationskläder, står runt ett bord vända mot varandra.

Vi har tecknat en avsiktsförklaring och ett nytt lokalt kollektivavtal för Akademiska sjukhuset

Vårdförbundet och arbetsgivaren Region Uppsala har kommit överens om en avsiktsförklaring för bättre arbetsmiljö. Vi ska inleda ett partsgemensamt arbete för att förbättra arbetsmiljön och stärka Vårdförbundets yrkesgrupper.

• Illustration med fyra personer. Två pratbubblor med text Man kan förändra! och Styrka att vara många!

Upprop från valberedningen!

Vi är förväntansfulla inför era nomineringar!

• Tre kvinnor sitter utomhus, de har blå tröjor och vita byxor. De är vända mot varandra och är glada.

Grattis barnmorskor och sjuksköterskor!

Yrkesdagen är ett utmärkt tillfälle att visa vad ditt jobb handlar om. Berätta i sociala medier genom att skriva eller filma kort något med din mobilkamera. Var stolt! Varför valde du ditt yrke? Vad är det bästa med yrket? Vad får dig att känna att du har gjort ett riktigt bra jobb? Firar ni med fika på jobbet? Ta en bild på dig och dina kollegor! Tagga gärna med #minyrkesdag så ser vi hur ni firar.

• En grupp människor på en gräsmatta värmer upp inför ett lopp.

Vinnarna av startbevis till Blodomloppet och en funktionströja är klara

Pristagarna är meddelande, här kan du se rätt svar på våra frågor om kongressen.