Aktuellt i Uppsala

• Förtroendemannaråd i mars

Förtroendevalda på Akademiska sjukhuset som arbetar på dygnet-runt-verksamheter är välkomna till råd. Syftet med rådet är att få tankar och förslag från dig och dina kollegor, som kan vara ett stöd för Vårdförbundet i arbetet med nya lokala arbetstidsmodeller på Akademiska sjukhuset.

• Biosalong med rader av stolar.

Välkommen på biokväll i Tierp 16 mars

Vårdförbundets medlemmar är välkomna till biografen i Tierp. Vi bjuder på smörgås och dryck och vi minglar en stund. Filmvisningen börjar 17:45.

• Dialog fortsätter mellan Region Uppsala och fackförbunden

Arbetsgivaren och de båda fackförbunden Vårdförbundet och Kommunal fortsätter nu dialogen för att nå en samsyn gällande frågor om kompetensförsörjning, arbetsmiljö och arbetstid. Ett flertal tillfällen är inbokade de närmsta månaderna för samtal parterna emellan.

• Välkommen till en workshop om retorik 15 februari

Du får kunskap och knep att praktisera på medarbetarsamtal, lönesamtal eller i andra situationer där du vill föra fram din åsikt. Aktiviteten är för dig som är medlem i Vårdförbundet.

• TCO i Uppsala arrangerar föreläsning 8 februari om korruption

Välkommen till en föreläsning arrangerad av TCO i Uppsala län. Per Kornhall talar om sin bok "Korruption i Sverige".

• Biomedicinska analytiker tittar på en datorskärm i ett rum på Karolinska sjukhuset. Bilden är tagen framifrån.

Student på termin 5 eller 6? Välkommen på karriärkväll 30 januari

Är du redo för din första anställning som legitimerad yrkesutövare; Biomedicinsk analytiker, Röntgensjuksköterska eller Sjuksköterska?

• Människor värmer upp innan ett motionslopp. I framkant på bilden syns flera parkerade cyklar.

Seniorklubbens vårprogram 2017

Vi hälsar såväl gamla som nya medlemmar välkomna. Seniorklubben är till för dig som är medlem i Vårdförbundet och är pensionär eller blir pensionär under våren 2017. Vi träffas ungefär 1 gång per månad.

• En grupp kvinnor står tillsammans, flera av dem har färgglada tunikor.

Är du där du vill vara?

Du som är medlem och chef/ledare är välkommen till ett inspirerande och underhållande seminarium som ger dig en mix av teori, verktyg för utveckling samt diskussioner och egen reflektion.

• Bild på 3 barnmorskor på Kullbergska sjukhuset. Två barnmorskor tittar in i bild medans den tredje är vänd bort från kameran.

Temautbildning Lön och karriär

Du som är förtroendevald på din arbetsplats är välkommen till 2017 års första temautbildning 2 februari.

• Vem gör vad? Styrelseledamöternas ansvarsområden

Alla ledamöter i styrelsen har mer eller mindre facklig tid, tid som man är tjänstledig från sitt vanliga arbete. Den tiden används bland annat till följande ansvarsområden. Att ha ett ansvarsområde innebär att man har kontakt med de förtroendevalda inom området, samt givetvis med de medlemmar som hör av sig.