Uppsala

Bangårdsgatan 4 A, Box 1038
0771-420 420, växel info.uppsala@vardforbundet.se
  • Två sjuksköterskor står vid en patientsäng. Den i förgrunden är oskarp och har operationshätta på sig i grönt. Den i bakgrunden är skarp och har ljusblå bussarong och kort ljust hår. Hon ser glad ut.

• Röntgensjuksköterska tittar på röntgenbilder på datorskärm

Välkommen på medlemsmöte

Med anledning av det nya lokala kollektivavtalet och avsiktsförklaringen med Region Uppsala bjuder vi medlemmar som jobbar på Akademiska sjukhuset till medlemsmöte.

• Tre sjuksköterskor varav en i operationskläder, står runt ett bord vända mot varandra.

Vi har tecknat en avsiktsförklaring och ett nytt lokalt kollektivavtal för Akademiska sjukhuset

Vårdförbundet och arbetsgivaren Region Uppsala har kommit överens om en avsiktsförklaring för bättre arbetsmiljö. Vi ska inleda ett partsgemensamt arbete för att förbättra arbetsmiljön och stärka Vårdförbundets yrkesgrupper.

• Illustration med fyra personer. Två pratbubblor med text Man kan förändra! och Styrka att vara många!

Upprop från valberedningen!

Vi är förväntansfulla inför era nomineringar!

• Tre kvinnor sitter utomhus, de har blå tröjor och vita byxor. De är vända mot varandra och är glada.

Grattis barnmorskor och sjuksköterskor!

Yrkesdagen är ett utmärkt tillfälle att visa vad ditt jobb handlar om. Berätta i sociala medier genom att skriva eller filma kort något med din mobilkamera. Var stolt! Varför valde du ditt yrke? Vad är det bästa med yrket? Vad får dig att känna att du har gjort ett riktigt bra jobb? Firar ni med fika på jobbet? Ta en bild på dig och dina kollegor! Tagga gärna med #minyrkesdag så ser vi hur ni firar.

Visa alla nyheter

Vårdförbundet Direkt

Ring oss och få råd och stöd om din anställning, ditt yrke och ditt medlemskap!

Öppet vardagar: 08.00-18.00