Uppsala

Bangårdsgatan 4 A, Box 1038
0771-420 420, växel info.uppsala@vardforbundet.se

• Stå upp för aborträtten 28 september!

Aborträtten har blivit ifrågasatt på senare tid, därför vill Vårdförbundet lyfta aborträttens betydelse för kvinnors hälsa. Vi är med och uppmärksammar aborträttens dag, en dag som också uppmärksammas i andra länder - den 28 september. Ta en bild, dela den i sociala medier och lägg till taggen #ståuppföraborträtten.

• 4 unga kvinnor sitter längs med varandra vid ett bord. En av dem är vänd mot kameran och lutar huvudet i handen.

Välkommen på karriärkväll för studenter termin 5 och 6

Vi tycker att du ska komma till Bangårdsgatan 4 A för att prata om din första anställning och få tips och råd inför kommande arbetsintervjuer.

• Vad händer om din fackliga tillhörighet ändras?

Barnmorskeförbundets ledning har tagit initiativ till att utreda om barnmorskor ska byta facklig tillhörighet från Vårdförbundet till SRAT eller stanna kvar i Vårdförbundet. Välkommen till träffar där du kan ställa dina frågor om detta, 3 eller 4 oktober.

• Utbildning för chefer och ledare, om hälsofrämjande arbete

Vårdförbundets avdelningar i mellansverige bjuder in medlemmar som är chefer och ledare till en kurs om hälsofrämjande arbete 22 november.

Visa alla nyheter

Vårdförbundet Direkt

Ring oss och få råd och stöd om din anställning, ditt yrke och ditt medlemskap!

Öppet vardagar: 08.00-18.00