Uppsala

Bangårdsgatan 4 A, Box 1038
0771-420 420, växel info.uppsala@vardforbundet.se

Aktuellt

• Tågperrong med tågresenärer och konduktör. Tågsetet har gamla vagnar i trä. i bakgrunden gröna träd.

Familjeutflykt med Lennakatten!

Du som är medlem ta med din närmaste familj på en tågutflykt med Lennakatten 25 augusti.

• En ljushårig ambulanssjuksköterska mäter pulsen på en patient. Patienten ligger på en bår inne i en ambulans.

Temautbildning om arbetsmiljö 18 september

Alla förtroendevalda i länet är välkomna på utbildningsdag 18 september. Din uppgift som skyddsombud är att företräda dina kollegor i arbetsmiljöfrågor och se till att arbetsgivaren uppfyller sitt ansvar enligt arbetsmiljölagstiftningen.

• Årets stipendiater 2018

I lördags i samband med examenshögtiden för röntgensjuksköterskor och sjuksköterskor var Vårdförbundet på plats i den pampiga universitetsaulan för att dela ut årets stipendier.

• En gestikulerande barnmorska på Skansen

Barnmorskan på Skansen + Allsång

Bli en av de 100 medlemmar som går in kostnadsfritt på Skansen inkl VIP-Allsång! Vårdförbundet bjuder tillsammans med Skansen på inträde och en guidad tur genom rollspelet ”Barnmorskan på Skansen” samt en VIP-sittning på genrepet av Allsång på Skansen. Datum: 3/7 samt 10/7. Gäller för 50 personer per datum.

Visa alla nyheter

Vårdförbundet Direkt

Ring oss och få råd och stöd om din anställning, ditt yrke och ditt medlemskap!

Öppet vardagar: 08.00-18.00