Vi behöver bli fler förtroendevalda med facklig tid!

Oops! Ibland slinter tangenterna och det blev fel datum i gårdagens utskick. Vi söker fortfarande efter dig som vill engagera dig fackligt i avdelning Stockholm - men önskar att du ansöker redan senast 28 augusti!

Är du sugen på ett roligt, utmanande och utvecklande förtroendeuppdrag med chans att göra skillnad? Anmäl ditt intresse för uppdrag på facklig tid!

Vad innebär ett uppdrag på facklig tid?

Uppdraget innebär att du utgör en mycket viktig del i den lokala fackliga verksamheten inom avdelning Stockholm. Du har ett övergripande ansvar att i samråd med avdelningsstyrelsen genomföra den av kongress, förbundsstyrelse, årsmöte och avdelningsstyrelse beslutade verksamheten. Ditt arbete sker i nära samarbete med avdelningsstyrelsen, andra förtroendevalda med facklig tid och förtroendevalda på arbetsplats för en framgångsrik facklig verksamhet i avdelning Stockholm.

En tyngdpunkt i uppdraget ligger på medlemsstöd och olika former av påverkansarbete. Du skapar goda förutsättningar för de som är förtroendevalda på arbetsplats och arbetar för att göra Vårdförbundet synligt och rekrytera medlemmar.

Förutsättningar för uppdraget

För att axla ditt uppdrag har du i din tur stöd av övriga Vårdförbundet såsom avdelningsstyrelse, andra förtroendevalda samt förbundsombudsmän och andra anställda. Du tar del av utbildning, handledning och mötesplatser ihop med andra förtroendevalda vilket bidrar till din ständiga utveckling och ger dig trygghet.

För uppdraget krävs att du är vald till förtroendevald på din arbetsplats, drivs av en vilja att skapa nytta för Vårdförbundets medlemmar, är intresserad, engagerad, nyfiken och har helhetssyn.

Vi söker just nu särskilt dig som är förtroendevald och anställd inom Danderyds sjukhus AB och Karolinska Universitetssjukhuset. Den fackliga tid som finns på Karolinska Universitetssjukhuset gör att du riktar dig främst gentemot arbetsplatser på Karolinska Solna och Karolinskas verksamheter i Norrort.

Är du anställd någon annanstans och tycker detta låter spännande så vill vi också att du hör av dig, så diskuterar vi andra eller eventuella framtida former för ett utökat uppdrag.

Tveka inte att höra av dig senast 28 augusti om intresse finns!

Läs mer och anmäl ditt intresse!

Vårdförbundet Direkt

Ställ en fråga