Vi behöver bli fler förtroendevalda med facklig tid!

Är du sugen på ett roligt, utmanande och utvecklande förtroendeuppdrag med chans att göra skillnad?

Uppdraget innebär att du utgör en mycket viktig del i den lokala fackliga verksamheten inom avdelning Stockholm. Du har ett övergripande ansvar att i samråd med avdelningsstyrelsen genomföra den av kongress, förbundsstyrelse, årsmöte och avdelningsstyrelse beslutade verksamheten. Ditt arbete sker i nära samarbete med avdelningsstyrelsen, andra förtroendevalda med facklig tid och förtroendevalda på arbetsplats för en framgångsrik facklig verksamhet i avdelning Stockholm.

En tyngdpunkt i uppdraget ligger på medlemsstöd och olika former av påverkansarbete. Du skapar goda förutsättningar för de som är förtroendevalda på arbetsplats och arbetar för att göra Vårdförbundet synligt och rekrytera medlemmar.

För att axla ditt uppdrag har du i din tur stöd av övriga Vårdförbundet såsom avdelningsstyrelse, andra förtroendevalda samt förbundsombudsmän och andra anställda. Du tar del av utbildning, handledning och mötesplatser ihop med andra förtroendevalda vilket bidrar till din ständiga utveckling och ger dig trygghet.

För uppdraget krävs att du är vald till förtroendevald på din arbetsplats, drivs av en vilja att skapa nytta för Vårdförbundets medlemmar, är intresserad, engagerad, nyfiken och har helhetssyn.

Vi söker just nu särskilt dig som är förtroendevald och anställd inom Ersta Diakoni, Danderyds sjukhus AB, Karolinska Universitetssjukhuset Huddinge, SLSO samt Södersjukhuset AB. Men är du anställd någon annanstans och tycker detta låter spännande så vill vi också att du hör av dig, så diskuterar vi andra eller eventuella framtida former för ett utökat uppdrag.

Tveka inte att höra av dig om intresse finns!

Läs mer och/eller gör din intresseanmälan >

Vårdförbundet Direkt

Ställ en fråga