Skyddsombudsrätt för förtroendevalda

Vi vill bjuda in dig som förtroendevald och skyddsombud till en heldag om din roll, dina rättigheter och dina påverkansmöjligheter!

Nu har du som skyddsombud i Stockholm en chans att vara med på en heldag med en av Sveriges främsta arbetsmiljöjurister och skyddsombudens ivrigaste supporter:

Maria Steinberg, docent i Arbetsmiljörätt vid Örebro universitet. Hennes specialområde är arbetsmiljörätt, särskilt om skyddsombudens rättsliga ställning och befogenheter. Dagen syftar till att stärka dig i din skyddsombudsroll, och ge energi och inspiration i arbetsmiljöarbetet.

kl. 8:00 Kaffe
kl. 8:30 Programmet startar
kl. 11:15 Lunch (Vårdförbundet bjuder)
kl. 12:15 Programmet fortsätter
kl. 14:30 Kaffe och frukt
kl. 16:00 Dagen avslutas

När och var

Den 7 november kl. 8.00 – 16.00 (inkl. lunch) på Årsta aula, Södersjukhuset.

Anmäl dig senast den 5 november! Ange ev. matallergier!

Prata med din chef och sök ledigt med bibehållen lön inom ramen för lag om facklig förtroendemans ställning på arbetsplatsen och arbetsmiljölagen. Du har rätt att kunna delta på utbildningar.

På avdelning Stockholms heldagar för förtroendevalda på arbetsplats möts förtroendevalda med facklig tid, förtroendevalda på arbetsplats tillika skyddsombud på arbetsplats och avdelningsstyrelsen för en dag med utbildning, erfarenhetsutbyte och nätverksskapande i fokus.

Vi ser fram emot att just du kommer och deltar!

Styrelsen avdelning Stockholm

Arbetsmiljöverktyg för dig som förtroendevald

Du är Vårdförbundet! Vi arbetar för att våra medlemmar ska ha det bra och sedan bättre. En väg är att använda våra arbetsmiljöverktyg som Vårdförbundet tagit fram i samarbete med SKL och samtliga fack. Vi är nu överens -det här är bra! Dessa ska vi använda. I det är du och dina kollegor på din arbetsplats avgörande.

Vi gör skillnad!
Vi behöver bli fler förtroendevalda med facklig tid!

För uppdraget krävs att du är vald till förtroendevald på din arbetsplats och drivs av en vilja att skapa nytta för Vårdförbundets medlemmar.

Nyfiken?
Verktyg för att rekrytera medlemmar

Vi är många medlemmar i Vårdförbundet idag, men vi skulle kunna vara fler! Som förtroendevald på arbetsplatsen är du viktig i arbetet att rekrytera fler medlemmar. Att bjuda in kollegor som inte redan är medlemmar till samtal om medlemskapet i Vårdförbundet gör skillnad. Vi vet att många idag inte får frågan

”Vill du bli medlem?”