Att vara många och att vara aktiv!

Som facklig organisation tjatar vi ganska ofta om att det är viktigt att vara många. Varför är det egentligen så viktigt?

Ditt inflytande på den arbetsplats du befinner dig på är i Sverige baserat på lite olika delar. Vi har den rent lagstadgade delen som oftast är i form av skyddslagar som har som huvudsakliga uppgift att skydda oss som medarbetare. Skydda oss från att bli utslitna på grund av dålig arbetsmiljö, att inte kunna belasta oss med hur mycket övertid som helst, att vi har rätt till återhämtning och vila både under ett arbetspass och emellan dem. Att vi får vara hemma när vi blivit förälder eller att vi har rätten till semester.

Alla dessa lagar
Biomedicinska analytiker - detektiver inom vården

Biomedicinsk analytikeryrket är en av 21 reglerade yrken som kräver en yrkesexamen och som har en central och ansvarsfull roll inom hälso- och sjukvården.

Legitimerade biomedicinska analytiker är experter
Skolsköterska - möjligheternas jobb!

Ett fantastiskt roligt och spännande uppdrag med många svåra och roliga utmaningar. Skolsköterskans yrke har förändrats mycket över tid. På 1800-talet och i början på 1900-talet såg uppdraget annorlunda ut, det handlade mest om att identifiera sjukdom och initiera behandling.

Idag har yrket mer ett psykosocialt fokus
Tävling

Avtalsrörelse 2019! Nu går vi in i den största avtalsrörelsen på åtta år, bland annat med lönekrav till ”särskilt yrkesskickliga”. Hur högt är lönekravet?

Var med och tävla!
Feelgoodafton på Rival den 7 maj!

Den 7 maj slår Norstedts upp portarna till en stjärnspäckad afton med bästsäljande författarfenomenen Marian Keyes och Jenny Colgan, och en rad andra svenska och utländska feelgoodförfattare! Med rabattkoden KAMPANJ får medlemmar möjligheten att köpa biljett för 179 kr (ord. pris 249 kr).

Medlemsaktiviteter

Läs mer om alla spännande aktiviteter och anmäl dig redan nu! Du kan välja mellan kompetenshöjande föreläsningar eller att träffa kollegor under mer lättsamma former.

Kika efter om det finns något som passar dig!
Följ förhandlingarna i Avtalsbloggen

De centrala förhandlingarna med SKL och Sobona är i full gång. Vi har hittills pratat mycket om Vårdförbundets fyra yrkanden och varför de är avgörande både för våra medlemmar och för bemanningssituationen i vården.

Följ förhandlingarna i Avtalsbloggen
Nominera till Vårdförbundspriset, Årets vårdchef och Årets studenthandledare

Vi vill belöna de som skapar en bättre och mer jämlik hälso- och sjukvård för patienter, en sundare arbetsmiljö för personalen och inspirerande handledarskap för vårdstudenter. Passa på att skicka in din nominering till priserna senast den 15 april.

Nominera till Vårdförbundspriset, Årets vårdchef och Årets studenthandledare
Ändra dina uppgifter

Det är viktigt att vi har rätt uppgifter om dig som är medlem. Då kan vi nå dig med aktuell information och du finns med i vår lönestatistik.

Ändra dina uppgifter här
Rabatt på tågresor med SJ

Fram till den 30 juni 2019 får du 15 procent rabatt på tågresor med SJ. Därefter har du upp till 10 procent rabatt året ut.

Använd din medlemsrabatt på SJ!

Vårdförbundet Direkt

Ställ en fråga