Medlemsaktiviteter november-december 2019

Läs mer om alla spännande aktiviteter och anmäl dig redan nu! Du kan välja mellan kompetenshöjande föreläsningar eller att träffa kollegor under mer lättsamma former. Håll utkik på webben och i nästkommande utskick, vi fyller på med fler aktiviteter framöver.

Du som är röntgensjuksköterska har chansen att äta lunch med dina kollegor den 8 november, då vi firar internationella röntgensjuksköterskedagen. Missa inte chansen att äta lunch med kollegor och diskutera yrkesfrågor!

Aktiviteter för dig som är medlem

På gång i november

8:e Medlemslunch för röntgensjuksköterskor (Centra Danderyd)
8:e Medlemslunch för röntgensjuksköterskor (Centra Huddinge)
8:e Medlemslunch för röntgensjuksköterskor (Centra Söder)
8:e Medlemslunch för röntgensjuksköterskor (Centra Solna)
8:e Medlemslunch för röntgensjuksköterskor (Södertälje sjukhus)
12:e Är du på rätt väg? - Nu har du möjlighet att delta på ett seminarium som kommer att vrida och vända på dig som människa och dina möjligheter i livet.

På gång i december

2:a Träffa avdelningsstyrelsen på en lunch (Sankt Görans sjukhus)
9:e Pensionskväll - Ulrik Sundin från pensionsmyndigheten lotsar dig genom pensionsdjungeln.

Aktiviteter för dig om är förtroendevald

På gång i november

7:e Skyddsombudsrätt för förtroendevalda
12:e Facklig grundutbildning dag 2-4
20:e Temautbildning om Samverkan
26:e Facklig grundutbildning dag 1 – introduktionsdag

På gång i december

3:e Facklig grundutbildning dag 2-4

Stiftelsen Sjuksköterskornas Kamratfond

Bidrag kan sökas av legitimerade sjuksköterskor, som på grund av sjukdom eller av annan orsak är i behov av ekonomiskt stöd. Du kan söka pengar under hela året, men styrelsen sammanträder och fattar beslut vid fyra tillfällen under året, två gånger på våren och två gånger på hösten. För behandling av ansökan vid ordinarie sammanträde under våren 2020 bör ansökan vara inlämnad senast 24 januari och 16 mars 2020. Alla sökande får avslagsbrev alternativt bidrag insatt på kontot ca 9 veckor efter ansökningstidens utgång. Telefonbesked ges ej. Ansökningsblankett finns på Svensk sjuksköterskeförenings hemsida www.swenurse.se alternativt beställas på telefon 08- 412 24 00.

Mer information om Kamratfonden
På kryss!

Som medlem i Vårdförbundet får du rabatt på kryssningar hos Birka Cruises, Tallink Silja och Viking Line. Rabatterna kan variera mellan bolagen, mellan olika resealternativ och över tid.

Ta reda på mer och boka!
Juristförsäkring

Nu kan du som medlem teckna en juristförsäkring via Folksam för endast 30 kr/månad (25 kr/månad för studentmedlemmar). Försäkringen omfattar bland annat 15 timmars juridisk rådgivning per år för dig och hela ditt hushåll.

Ta reda på mer
Låt oss prata miljö och hållbarhet på arbetsplatsen

Hur kan ni på er arbetsplats bidra till ett mer klimatsmart samhälle? Diskutera med dina kollegor och skicka in era bästa förslag.

Börja enkelt
Ändra dina uppgifter

Det är viktigt att vi har rätt uppgifter om dig som är medlem. Då kan vi nå dig med aktuell information och du finns med i vår lönestatistik.

Ändra dina uppgifter här

Vårdförbundet Direkt