Medlemsaktiviteter mars-april 2020

Läs mer om alla spännande aktiviteter och anmäl dig redan nu! Du kan välja mellan kompetenshöjande föreläsningar eller att träffa kollegor under mer lättsamma former. Du som är biomedicinsk analytiker har chansen att äta lunch med dina kollegor den 15 april, då vi firar internationella yrkesdagen för biomedicinska analytiker.

Aktiviteter för dig som är medlem

På gång i mars

4:e CQ - kulturell kompetens och kommunikation - du får möjlighet att på ett positivt och konstruktivt sätt arbeta med verktyg för en bättre kommunikation.
6:e Träffa avdelningsstyrelse på en lunch (Södertälje sjukhus)
10:e Pensionskväll - Ulrik Sundin från pensionsmyndigheten lotsar dig genom pensionsdjungeln.

På gång i april

7:e Träffa avdelningsstyrelse på en lunch (Södersjukhuset)
15:e Medlemslunch för biomedicinska analytiker (Centra Huddinge)
15:e Medlemslunch för biomedicinska analytiker (Centra Solna)
15:e Medlemslunch för biomedicinska analytiker (Centra Söder)
15:e Medlemslunch för biomedicinska analytiker (Centra Danderyd)

Aktiviteter för dig som är chef eller ledare

På gång i mars

5:e Inspirationsdag för chef och ledare Vårdförbundet bjuder på föreläsningar och lunch under dagen. Du kommer bland annat att få lyssna till den inspirerande hjärnforskaren Katarina Gospic, som ger ett skräckblandat perspektiv på hur våra hjärnor påverkas av det digitala livet och professor Eric Carlström som pratar om tillit i ledarskapet, utifrån ett forskaröga.

Aktiviteter för dig om är förtroendevald

På gång i mars

5:e Lön - Välkommen till en heldag!
9:e Facklig grundutbildning dag 2-4
12:e Temautbildning om lön för dig som är förtroendevald
17:e Facklig grundutbildning dag 2-4
26:e Facklig grundutbildning dag 1

På gång i april

1:a Temautbildning om samverkan för dig som är förtroendevald
21:a Facklig grundutbildning dag 2-4
29:e Facklig grundutbildning dag 1

Lönesamtal? Vi stöttar dig!

Som stöd inför ditt lönesamtal har Vårdförbundet tagit fram en ny webbutbildning - Ditt lönesamtal. I utbildningen får du konkreta tips för att lyckas med ditt lönesamtal.

Jag vill veta mer om utbildningen
Ändra dina uppgifter

Vi behöver ha rätt kontaktuppifter och veta vilken roll och arbetsplats du har för att kunna nå dig med rätt information och organisera vårt arbete på bästa sätt. Du uppdaterar dina uppgifter enkelt själv via webben. Du kan även ringa Vårdförbundet Direkt.

Se och ändra dina uppgifter här
Ny guide: Bra att veta innan du skriver på

Har du fått ett nytt jobb och står i startblocken? Vad behöver du ha koll på innan du skriver på anställningsavtalet? Kolla igenom vår digitala guide "Hallå, innan du skriver på".

Här finns guiden
Bli förtroendevald på din arbetsplats!

Som förtroendevald har du stort inflytande både på din arbetsplats och i Vårdförbundet. Tillsammans med medlemmarna har du möjlighet att påverka i frågor som rör arbetsmiljö, villkor och vårdens utveckling. Du får ett viktigt uppdrag och kommer att lära dig massor!

Vill du veta mer?
Rabatt på tågresor med SJ

Som medlem har du rabatt på tågresor med SJ. Erbjudandet gäller fram till och med den 31 december 2020.

Använd din medlemsrabatt på SJ!
Dina förmåner och rabatter

Det lönar sig att vara medlem i Vårdförbundet. Du får bland annat en riktigt bra inkomstförsäkring, förmånliga rabatter på banktjänster och hotell samt en unik stick- och skärskadeförsäkring hos Folksam.

Dina förmåner och rabatter
Betala medlemsavgiften via autogiro

Det är smidigt att betala medlemsavgiften via autogiro och samtidigt bidra till en bättre miljö. Alla som börjar betala medlemsavgiften till Vårdförbundet via autogiro belönas med en Trisslott.

Mer information om autogiro

Vårdförbundet Direkt