Medlemsaktiviteter januari-februari 2020

Läs mer om alla spännande aktiviteter och anmäl dig redan nu! Du kan välja mellan kompetenshöjande föreläsningar eller att träffa kollegor under mer lättsamma former. Håll utkik på webben och i nästkommande utskick, vi fyller på med fler aktiviteter framöver.

Aktiviteter för dig som är medlem

På gång i januari

22:a Pensionskväll - Ulrik Sundin från pensionsmyndigheten lotsar dig genom pensionsdjungeln.

På gång i februari

4:e Från bäckenbotten till barnmorsketoppen - Du som är barnmorska kom och lyssna på barnmorskan Cecilia Lind som är medförfattare till boken "Bäckenbotten och förlossningsskador - handbok för barnmorskor" som tar upp bristen på kunskap och nationella riktlinjer för att förebygga och behandla förlossningsskador.

Aktiviteter för dig som är chef eller ledare

På gång i februari

6:e Tankemönster, målbild och förändring - Genom att förstå våra tankemönster och bli mer medvetna om våra tankar kan vi lära oss att hantera olika situationer, ta bättre och mer välgrundade beslut samt utveckla medarbetarnas fulla potential!

Aktiviteter för dig om är förtroendevald

På gång i januari

14:e Facklig grundutbildning dag 1-4
21:a Facklig grundutbildning dag 1

4:e Facklig grundutbildning dag 2-4
10:e Temautbildning om samverkan
18:e Facklig grundutbildning dag 1

Stiftelsen Sjuksköterskornas Kamratfond

Bidrag kan sökas av legitimerade sjuksköterskor, som på grund av sjukdom eller av annan orsak är i behov av ekonomiskt stöd. Du kan söka pengar under hela året, men styrelsen sammanträder och fattar beslut vid fyra tillfällen under året, två gånger på våren och två gånger på hösten. För behandling av ansökan vid ordinarie sammanträde under våren 2020 bör ansökan vara inlämnad senast 24 januari och 16 mars 2020. Alla sökande får avslagsbrev alternativt bidrag insatt på kontot ca 9 veckor efter ansökningstidens utgång. Telefonbesked ges ej. Ansökningsblankett finns på Svensk sjuksköterskeförenings hemsida www.swenurse.se alternativt beställas på telefon 08- 412 24 00.

Mer information om Kamratfonden
Ny guide: Bra att veta innan du skriver på

Har du fått ett nytt jobb och står i startblocken? Vad behöver du ha koll på innan du skriver på anställningsavtalet? Kolla igenom vår digitala guide "Hallå, innan du skriver på".

Här finns guiden
2020 utnämndes till barnmorskornas och sjuksköterskornas år (WHO)

Världshälsoorganisationen (WHO) har utnämnd 2020 till barnmorskornas och sjuksköterskornas år. Tanken är att lyfta barnmorskornas och sjuksköterskornas yrkeskompetens som ofta underskattas inom hälso- och sjukvården.

Hjälp en kollega - bli fadder

Vill du göra skillnad för en medmänniska och en framtida kollega? I januari 2020 startar vi ett fadderprogram och vi söker nu dig som vill bli fadder för en sjuksköterska som är utbildad utomlands och som söker svensk sjuksköterskelegitimation.

Bli fadder nu!
Juristförsäkring

Nu kan du som medlem teckna en juristförsäkring via Folksam för endast 30 kr/månad (25 kr/månad för studentmedlemmar). Försäkringen omfattar bland annat 15 timmars juridisk rådgivning per år för dig och hela ditt hushåll.

Ta reda på mer
Ändra dina uppgifter

Det är viktigt att vi har rätt uppgifter om dig som är medlem. Då kan vi nå dig med aktuell information och du finns med i vår lönestatistik.

Ändra dina uppgifter här

Vårdförbundet Direkt