Lön och uppföljning av sommaren - Välkommen till en heldag den 13 september

Vi vill bjuda in dig som är förtroendevald till en heldag den 13 september kl. 9-16 om lön och uppföljning av sommaren.

På avdelning Stockholms heldagar för förtroendevalda på arbetsplats möts förtroendevalda med facklig tid, förtroendevalda på arbetsplats tillika skyddsombud på arbetsplats och avdelningsstyrelsen för en dag med utbildning, erfarenhetsutbyte och nätverksskapande i fokus.

Prata med din chef och sök ledigt med bibehållen lön inom ramen för lag om facklig förtroendemans ställning på arbetsplatsen och arbetsmiljölagen.

Vi ser fram emot att just du kommer och deltar!

Styrelsen avdelning Stockholm

Lön och uppföljning av sommaren.

Tid och lokal

Den 13 september kl. 09.00-16.00 (inkl. lunch) på Nationella kansliet, lokal Mötesplatsen Adolf Fredriks Kyrkogata 11.

Anmälan

Anmäl dig senast den 5 september. Kom ihåg att anmäla ev. matallergi. Observera att vi har nötallergiker i vår grupp!

Vinn en tårta!

Skicka in ett ”glädjefyllt och peppigt” foto på dig själv eller dig och dina kollegor och vinn en tårta samt schysst profilprodukt till din arbetsplats! Skicka in ditt fotot till info.stockholm@vardforbundet.se senast den 16 september. Kom ihåg att fotot kommer att publiceras på årsmötet den 9 oktober samt på webbsidan och Facebook så försäkra dig om att alla som finns på bilden är tillfrågade.

Välkomstkit till nya kollegor

Nu har vi tagit fram ett välkomstkit som du kan dela ut när det kommer nya kollegor till arbetsplatsen! Det är viktigt att du som är förtroendevald presenterar dig och ställer frågan om medlemskap när det kommer nya kollegor till din arbetsplats och att då ha något att lämna över kan göra det samtalet lite lättare. Kitet är tänkt att delas ut både till befintliga medlemmar och för att rekrytera nya.

Välkomstkit till nya kollegor
Avtal 2019

Vårdförbundet har slutit ett nytt treårigt centralt avtal för drygt 90 000 medlemmar i region, kommuner och kommunala bolag.

Läs allt om Avtal 2019
Böcker till rabatterat pris

Som medlem i Vårdförbundet får du rabatt på böcker från Bokus, Liber och Studentlitteratur.

Böcker till rabatterat pris
Se vår lönestatistik för 2018

Nu kan du hitta den senaste lönestatistiken – för 2018 – i vårt lönestatistikverktyg. Nytt är också att du kan använda verktyget i din mobil eller läsplatta.

Till statistiken
Ändra dina uppgifter

Det är viktigt att vi har rätt uppgifter om dig som är medlem. Då kan vi nå dig med aktuell information och du finns med i vår lönestatistik.

Ändra dina uppgifter här

Vårdförbundet Direkt