Information till dig om löneöverläggning 2019 - Södertälje sjukhus AB

Hej medlem i Vårdförbundet!

Vi har haft överläggning inför årets löneprocess med arbetsgivaren.

Vi konstaterade att:

• Lönesamtalen ska genomföras vecka 42-47.
  • Den nya lönen ska betalas ut i december. I och med att lönen gäller redan från 1 april innebär det att du kommer att få flera månaders löneökning retroaktivt i år.

Om ni har frågor kring processen eller underlaget är ni välkomna att kontakta oss. Hör även av er om det uppstår problem under processens gång.

Vänligen,
Emma Jonsson
Avdelningsstyrelseledamot

Eghbal Partovi
Förtroendevald Södertälje sjukhus

Kontakta oss på info.stockholm@vardforbundet.se eller Vårdförbundet Direkt på telefonnummer 0771-420 420.

Du har fått det här brevet då du enligt vårt medlemssystem arbetar på Södertälje sjukhus AB. Om detta inte stämmer bör du uppdatera dina uppgifter.

Obs! För att du ska kunna få mer utbyte av ditt medlemskap i Vårdförbundet, kan val av förtroendevald på din arbetsplats vara ett bra sätt. Nu är det frågan om lön som aktualiserar detta men det finns fler saker som du säkert vill påverka på din arbetsplats och då är det en stor hjälp att det finns. Hur val går till eller om du är ensam på din arbetsplats och undrar över hur du kan göra får du gärna kontakta oss. Vi kan svara på frågor eller tipsa om hur du går till väga.

Ändra dina uppgifter

Det är viktigt att vi har rätt uppgifter om dig som är medlem. Då kan vi nå dig med aktuell information och du finns med i vår lönestatistik.

Ändra dina uppgifter här

Vårdförbundet Direkt