Information om löneöversyn 2019

Hej medlem på Karolinska Universitetssjukhuset!

Som du vet så blev vårt gemensamma löneavtal HÖK 19 klart i våras. Därefter har en LOK (lokalt kollektivavtal) skrivits på med Region Stockholm som beskriver hur arbetsgivaren övergripande ser på implementeringen av HÖK 19 inom sina verksamheter. I LOK:en beskrivs tex partsgemensamt framtagna lönekriterier för särskilt yrkesskickliga

Därefter vidtogs lokala dialoger som resulterade i ett överläggningsprotokoll. Det som står i detta protokoll är vad som överenskommits med arbetsgivaren. Inget annat. Om du har hört något annat och har frågor eller funderingar kontakta din förtroendevald på arbetsplatsen!

Har du ingen förtroendevald på arbetsplats så kommer vi som finns på Centrarna gärna och besöker din arbetsplats och berättar om vikten av en egen förtroendevald! Kontaktuppgifterna till Centrarna finner du nedan.

Ta del av överläggningsprotokollet! Processen beskrivs där. Förbered dig själv för ditt lönesamtal.

Vänligen,

Vårdförbundet på Karolinska Universitetssjukhuset

Kontaktuppgifter:

Besöksadress: Karolinska Universitetssjukhuset Huddinge,
M:96, 141 86 Stockholm
(M=Medicingatan)
E-post: vardforbundet.karolinska@sll.se

Besöksadress: Karolinska Universitetssjukhuset Solna,
Borgmästarvillan X5:00, 171 76 Stockholm
E-post: vardforbundetsolna.karolinska@sll.se

Du har fått det här brevet då du enligt vårt medlemssystem arbetar på Karolinska Universitetssjukhuset. Om detta inte stämmer bör du uppdatera dina uppgifter.

Obs! För att du ska kunna få mer utbyte av ditt medlemskap i Vårdförbundet, kan val av förtroendevald på din arbetsplats vara ett bra sätt. Nu är det frågan om lön som aktualiserar detta men det finns fler saker som du säkert vill påverka på din arbetsplats och då är det en stor hjälp att det finns. Hur val går till eller om du är ensam på din arbetsplats och undrar över hur du kan göra får du gärna kontakta oss. Vi kan svara på frågor eller tipsa om hur du går till väga.

Lönesamtal? Vi stöttar dig!

Som stöd inför ditt lönesamtal har Vårdförbundet tagit fram en ny webbutbildning - Ditt lönesamtal. I utbildningen får du konkreta tips för att lyckas med ditt lönesamtal.

Jag vill veta mer om utbildningen
Ändra dina uppgifter

Det är viktigt att vi har rätt uppgifter om dig som är medlem. Då kan vi nå dig med aktuell information och du finns med i vår lönestatistik.

Ändra dina uppgifter här

Vårdförbundet Direkt