Vill du fortsätta som förtroendevald?

Tiden går fort och din period som förtroendevald går mot sitt slut.

Vi vill passa på att tacka för ditt engagemang och samtidigt skicka med en förhoppning om att du vill vara kvar som förtroendevald.

Liksom andra förtroendeuppdrag inom Vårdförbundet väljs den förtroendevalda på arbetsplatsen under en mandatperiod. Mandatperioderna för förtroendevalda är fasta och löper på två år i taget. Nästa mandatperiod är 2020-01-01 - - 2021-12-31.

Om du vill fortsätta att vara förtroendevald på din arbetsplats, eller lämna över uppdraget till en medlemskollega är det nu dags att genomföra ett val på din arbetsplats. Som nuvarande förtroendevald kan du bidra med att ordna ett möte. Kontakta gärna avdelningsstyrelsen om du vill ha stöd.

Det är viktigt att så många medlemmar som möjligt deltar och röstar vid mötet. Delaktighet och engagemang bidrar till att stärka organisationen och medlemmarna. Det är bra om du innan mötet tänker igenom om du själv vill bli omvald.

Här hittar du information om hur det går till när ny förtroendevald ska väljas på arbetsplatsen.

Ska du fortsätt ditt uppdrag som förtroendevalda på arbetsplatsen och ni har haft ett medlemsmöte, skicka in anmälan till info.sodermanland@vardforbundet.se eller till Vårdförbundet, Munktellstorget 2, 3 tr, 633 43 Eskilstuna. Har du frågor eller funderingar kring valet eller redan nu vet att du inte vill fortsätta ditt uppdrag och inte har möjlighet att ordna ett medlemsmöte för val, kontakta avdelning Södermanland på info.sodermanland@vardforbundet.se.

VÅRDFÖRBUNDET
Avdelning Södermanland

Lön 2019 – Vad händer i Södermanland?

Här hittar du information och status i löneprocessen för dig som arbetar inom kommun eller region.

Webbutbildning om personuppgiftshantering

För att medlem ska känna sig trygg behöver du som är förtroendevald i Vårdförbundet ta del av den utbildning om hur vi hanterar personuppgifter. Utbildningen består av två delar på ca 30 minuter var.

Mer om utbildningen
OB-ersättning för kommande storhelger

Allhelgona, jul och nyår – vad gäller egentligen för OB-ersättningar under de kommande helgerna? Vi har hela listan.

OB - höstens och vinterns storhelger
Ändra dina uppgifter

Vi behöver ha rätt kontaktuppifter och veta vilken roll och arbetsplats du har för att kunna nå dig med rätt information och organisera vårt arbete på bästa sätt. Du uppdaterar dina uppgifter enkelt själv via webben. Du kan även ringa Vårdförbundet Direkt.

Se och ändra dina uppgifter här

Vårdförbundet Direkt

Ställ en fråga