Vill du fortsätta som förtroendevald?

Tiden går fort och din period som förtroendevald går snart mot sitt slut. Nästa mandatperiod är 2018-01-01 - - 2019-10-31.

Vi vill passa på att tacka för ditt engagemang och samtidigt skicka med en förhoppning om att du vill vara kvar som förtroendevald.

Liksom andra förtroendeuppdrag inom Vårdförbundet väljs den förtroendevalda på arbetsplatsen under en mandatperiod. Mandatperioderna för förtroendevalda är fasta och löper på två år i taget. Nästa mandatperiod är 2018-01-01 - - 2019-10-31.

Om du vill fortsätta att vara förtroendevald på din arbetsplats, eller lämna över uppdraget till en medlemskollega är det nu dags att genomföra ett val på din arbetsplats. Som nuvarande förtroendevald kan du bidra med att ordna ett möte. Kontakta gärna avdelningsstyrelsen om du vill ha stöd.

Det är viktigt att så många medlemmar som möjligt deltar och röstar vid mötet. Delaktighet och engagemang bidrar till att stärka organisationen och medlemmarna. Det är bra om du innan mötet tänker igenom om du själv vill bli omvald.

Att skriva ut inför medlemsmötet

Ska du fortsätt ditt uppdrag som förtroendevalda på arbetsplatsen och ni har haft ett medlemsmöte, skicka in anmälan till info.sodermanland@vardforbundet.se eller till Vårdförbundet, Brunnsgatan 40, 611 32 Nyköping. Har du frågor eller funderingar kring valet eller redan nu vet att du inte vill fortsätta ditt uppdrag och inte har möjlighet att ordna ett medlemsmöte för val, kontakta avdelning Södermanland på info.sodermanland@vardforbundet.se

VÅRDFÖRBUNDET
Avdelning Södermanland

Uppdraget som förtroendevald

Som förtroendevald i Vårdförbundet har du ett viktigt uppdrag. Du har ett stort inflytande både på din arbetsplats och i Vårdförbundet.

Läs gärna mer om uppdraget som förtroendevald
Välkommen till temautbildning för förtroendevalda!

Du som är förtroendevald i avdelning Södermanland är varmt välkommen till en halvdags kompetensutveckling om arbetsmiljö och de nya föreskrifterna om delegering av läkemedel.

Anmäl dig nu!
Dags för nyval - nominera dig eller någon annan!

Hösten 2017 ska det väljas ny avdelningsstyrelse, valberedning och kongressombud till avdelning Södermanland. Du har nu möjlighet att nominera dig själv eller någon annan till uppdragen.

Nominera dig eller någon annan!

Vårdförbundet Direkt

Ställ en fråga