Tankemönster, målbild och förändring

Kvinna som ritar rutor

Vårdförbundet avdelning Södermanland bjuder in dig som är medlem och chef eller ledare.

Våra liv styrs i hög grad av tankeföreställningar som vi oftast inte är medvetna om och som finns i vårt undermedvetna. Enligt vissa forskare så tas 95 % procent av alla våra beslut av gammal vana och utan att reflektera. Det skulle alltså innebära att bara 5 % av våra beslut är fullt medvetna. Idag lever vi dessutom i en tid som i sig själv präglas av många och snabba förändringar. Förändringar som vi alla har erfarenhet av. Vi har i olika situationer i livet själva valt att förändra våra liv men vi har också blivit utsatta för ofrivilliga förändringar såväl privat som i arbetslivet.

Syfte

Genom att förstå våra tankemönster och bli mer medvetna om våra tankar kan vi lära oss att hantera olika situationer, ta bättre och mer välgrundade beslut samt utveckla medarbetarnas fulla potential!

Innehåll

• Vår underbara, plastiska hjärna – hur fungerar den?
  • Hur kan vi öva i att bli mer medvetna om våra tankemönster – OCH hur kan vi lära oss tänka i nya banor.
  • Hur överbrygga hinder och begränsningar?
  • Målbilder – hur hjälper oss dessa att nå våra mål?
  • Hur skapar jag motivation och ny möjlighet till utveckling för mig själv och andra?

Vi kan driva vår egen utveckling och styra vår framtid, vi behöver bara veta hur vi undanröjer hinder och hur vi skapar aktiviteter!

Föreläsningen blandar teori med olika tankeexperiment och övningar i en lättsam anda.

Kursledare

Richard Rejsjö är utbildad KBT-terapeut, socionom och diakon. Richard har lång erfarenhet av att arbeta med och utbilda organisationer, grupper och individer i förändring och utveckling

När och var

Den 6 februari 2020 kl. 10.00 - 16.00 (fika från kl. 9.30, inkl. lunch) i Sune Bergströms aula, Karolinska Solna J3:07, NKS huvudentrén på Eugeniavägen 3, Stockholm.

Anmälan

Anmäl dig senast den 30 januari! Begränsat antal, anmäl dig redan idag. Ange ev. matallergier!

Resor

Aktiviteten är ett gemensamt arrangemang mellan avdelningarna Uppsala, Södermanland, Gotland och Stockholm.

Vårdförbundet står för resekostnaderna till Stockholm. För bokning av resa kontakta Tranås resebyrå på 0140-37 50 30. För resor från Södermanland ange grupp 404 och aktivitet 120358.