Inför avdelning Skånes årsmöte 2019

Motioner, motionsskola, nominering och save the date för årsmötet. Var med och påverka!

Skriv en motion till Skånes årsmöte 2019

En motion är ett förslag från dig som medlem eller grupp av medlemmar, som du/ni vill att Vårdförbundet ska ta ställning till. Det kan vara en idé om något som du vill att Vårdförbundet arbetar vidare med, men det kan också vara något som du tycker att Vårdförbundet hittills inte gjort bra och därför önskar förändra.

Motionstiden fram till och med den 18 augusti läs mer via länken motioner 2019

Motionsskola

En motion är en demokratisk rättighet och ett bra sätt att föra fram din åsikt på. Vad är viktigt för dig? Vill du påverka och har förslag på förbättringar?

Då är du varmt välkommen till avdelningsstyrelsens motionsskola! Vi går igenom hur du skriver en motion. Vad som är bra att tänka på och hur du formulerar dig för att få störst gehör.

Motionsskola anordnas på olika platser. Mer information samt hur du anmäler dig finns under respektive länk:

Helsingborg 13 maj
Kristianstad 16 maj
Malmö 22 maj

Nominera till styrelsen och valberedningen

Fram till den 15 maj har du möjlighet att nominera till spännande uppdrag i avdelningsstyrelsen samt valberedningen. Mer information om vad uppdragen innebär samt nomineringsformulär finns via länken Nominera till styrelsen och valberedningen

Save the date för årsmöte

Den 25 september är det årsmöte på Dunkers kulturhus i Helsingborg med mat mingel och föreläsare. Sätt ett kryss i almanackan redan nu, inbjudan kommer senare.

Fika Fairtrade med Vårdförbundet 9-12 maj!

Var med och fika för en bättre värld! Fika med dina arbetskamrater och förtroendevalda och sätt fokus på Fairtrade-märkta produkter.

Fika Fairtrade med Vårdförbundet 9-12 maj!

Vårdförbundet Direkt

Ställ en fråga