Så är sommaren här, om än en annorlunda och påfrestande sådan. Vi befinner oss i en situation vi aldrig varit i tidigare. Vem kunde ana att det skulle bli en pandemi och att ingenting skulle vara sig likt sommaren 2020?

Covid 19 – din historia

Samhället har verkligen fått upp ögonen för vilka viktiga insatser du gör och hur villkoren är. Om du är intresserad av att dela med dig av dina erfarenheter av covid-19, är både Vårdförbundet och Malmö Museer intresserade av att ta del av din historia.

Malmö Museer har ett uppdrag att dokumentera nutiden och allt insamlat material kommer att arkiveras, kanske blir det en utställning men främst kommer det att ha betydelse för framtida forskning. För Vårdförbundets räkning är vi alltid intresserade av att ta del av medlemmars vardag och historia för att veta hur vi ska arbeta framåt.

Dela gärna med dig av din historia och skicka den till info.skane@vardforbundet.se
Du kan självklart vara anonym.

På Vårdförbundets webbplats finns en särskild FAQ kring Covid 19 och vad som gäller i arbetslivet där du får svar på många av de vanligaste frågorna och funderingarna.

FAQ - Coronaviruset och ditt arbete
När du behöver stöd och hjälp

Tänk på att du alltid kan kontakta Vårdförbundet Direkt när det är något du undrar över eller behöver hjälp med. Du kan antingen skicka in din fråga kontakta dem via telefon. Vårdförbundet i Skåne finns bemannade hela sommaren för din skull.

Kontakta Vårdförbundet Direkt
Följ oss på sociala medier

Du vet väl om att Vårdförbundet i Skåne finns på sociala medier? Där hittar du alltid senaste nytt från avdelning Skåne.

Facebook - avdelning Skåne

Instagram - avdelning Skåne

Ordförande har ordet – Den nya tiden…

Här kommer ett utdrag ur senaste Ordförande har ordet;

Nu har sommaren kommit. Reserestriktionerna har släppt och, tyvärr, ser vi en allt mer avslappnad attityd hos medborgarna kring att hålla avstånd och tänka smittspridning. Vi får alla hoppas att detta inte leder till en ökning av antalet sjuka i Covid-19. Jag hoppas att du får din välbehövliga semester och gör det till en tid för återhämtning och glädje.

Texten i sin helhet - Ordförande har ordet
Var rädd om dig!

Var rädd om dig och alla människor i din närhet - Du är viktig! Vi i avdelningsstyrelsen vill avsluta med att önska dig en fortsatt skön sommar med en förhoppning om lite vila och återhämtning.

Vårdförbundet Skåne

Vårdförbundet Direkt