Vad händer just nu?

Det är vår! Det är Biomedicinska analytikerdagen, Vårdförbundet i Skåne är på husbilsturné och det är dags att nominera till höstens stora val! Här kommer en sammanfattning av vad som händer just nu i Vårdförbundet avdelning Skåne.

Grattis alla Biomedicinska analytiker på er dag!

Idag är det Internationella dagen för Biomedicinska analytiker, som vi uppmärksammar på flera olika sätt. Det erbjuds digitala mötesplatser med intressanta föreläsare både nationellt och lokalt och Vårdförbundet avdelning Skåne har skickat ut ett pressmeddelande för att uppmärksamma dagen. Ett legitimerat yrke som ofta arbetar i det tysta, men som genom sin kunskap och sitt arbete är livsviktiga för patienten och vården!

Nominera - styrelse, kongressombud och valberedning

Det har snart gått fyra år, sen förra ”stora” valet, vilket innebär att alla platser i avdelningsstyrelsen, som kongressombud och valberedare står till förfogande. Du kan nominera vilken Vårdförbundsmedlem som helst (som accepterat en nominering) som brinner för utveckling, påverkan och att göra skillnad. Du kan nominera dig själv, en kollega, någon annan du har kännedom om eller någon av dem som idag innehar ett uppdrag och som du gärna skulle se fortsätter. Samtliga uppdrag är viktiga för att vara med och påverka och driva Vårdförbundets frågor i Skåne!

Nominera - påverka idag och i framtiden HÄR

Vårdförbundet på husbilsturné

Just nu är vi ute på turné med Husbilen - håll ögonen öppna, kanske kommer vi till din arbetsplats!  Mer information finns på vår Facebook och Instagram.

Digitalt medlemsmöte – du bestämmer ämne

Du har nu möjlighet att själv bestämma vad medlemsmötet ska handla om och om du vill ha det med dina närmsta kollegor på arbetsplatsen eller öppet för alla medlemmar.

Förslag på ämnen är; lön, lönekriterier, arbetsmiljö, arbetstider, kollektivavtal, arbetsrättsliga lagar, vad tycker Vårdförbundet, hur arbetar Vårdförbundet internationellt eller något specifikt kring din yrkesroll.

Under våren kommer vi att anordna fler öppna medlemsmöten kring lön, så håll utkik!

Vill du ha ett arbetsplatsbesök? Fyll i det HÄR

#Tackamedlön

Kampanjen #tackamedlön syftar till att synliggöra vår verklighet och skapa opinion kring värderingen av våra yrkesgrupper.

Det går fortfarande att skriva under kampanjen och ju fler som gör det, desto bättre. Be alla du känner att skriva under!

Skriv under #Tackamedlön HÄR

FAQ kring Covid -19 i arbetslivet

På Vårdförbundets webbplats finns en särskild FAQ kring Covid 19 och vad som gäller i arbetslivet. Här kan du bland annat läsa vad som händer om du blir smittad på arbetsplatsen, att det räknas som arbetsskada och ska anmälas. Det finns även information om sjukskrivning och avstängning med lön, på grund av Covid -19.

Läs mer om Covid -19 och ditt arbete HÄR

Kontaktvägar till Vårdförbundet

Tänk på att du alltid kan kontakta våra kompetenta medarbetare på Vårdförbundet Direkt när det är något du undrar över eller behöver hjälp. Du kan antingen ringa 0771-420 420 eller skicka in din fråga. Vid behov lämnas ärendet över till oss i Skåne.

Skicka din fråga HÄR

Följ oss på sociala medier

Du vet väl om att vi finns på sociala medier? Där hittar du alltid senaste nytt från Skåne.

Facebook - Vårdförbundet Skåne

Instagram - Vårdförbundet Skåne

Var rädd om dig och alla människor i din närhet, du är viktig!

Vårdförbundet Skåne

Det är viktigt att Vårdförbundet har rätt uppgifter om dig och då främst din arbetsplats och din privata e-postadress.

Ändra dina uppgifter HÄR

Gratis onlineträning med Actic

Som medlem i Vårdförbundet får du 20 procent rabatt på träning hos Actic. Just nu får du även testa appen Actic Anywhere gratis fram till 31 maj.

Träna gratis online fram till 31 maj!

Vårdförbundet Direkt

Ställ en fråga