Årets förtroendevald och skyddsombud

Styrelsen har efter nomineringar, utsett årets förtroendevald och skyddsombud i Skåne. Uppvaktning sker inom kort. Stort grattis och tack för ert viktiga arbete!

Läs mer om årets förtroendevald och skyddsombud
Covid -19 i Skåne

Smittspridningen har tagit en alldeles för snabb fart och vi hoppas på stor följsamhet till de nya rekommendationerna som gäller i Skåne och i vissa fall ytterligare förstärkningar i kommunen. Det är viktigt att vi alla gör vad vi kan för att hindra smittspridningen - för vår skull, för kollegornas skull, för patienterna och för alla människor.

Läs mer om Covid -19 i Skåne
Covid -19 och ditt arbete

På Vårdförbundets webb finns en särskild FAQ kring Covid-19 och ditt arbete. Läs bland annat om vad som gäller när du behöver vara hemma med symtom, men inte är sjuk. Arbetar du inom kommun, region eller Sobona kan det vara så att du har rätt att vara hemma med full lön.

Läs mer om Covid -19 och ditt arbete
Vill du ha ett arbetsplatsbesök - digitalt eller fysiskt?

Vill du att Vårdförbundet kommer till din arbetsplats? Du och dina kollegor kanske har frågor och ämnen som ni vill diskutera med oss? Vi kommer gärna på ett besök - digitalt eller fysiskt!

Läs mer om arbetsplatsbesök
Budget för kommuner och Region Skåne

Vårdförbundet har kontaktat samtliga ordförande i kommunstyrelserna i Skåne samt till regionstyrelsens ordförande, med frågor om hur de extra pengarna som regeringen ger till vård och omsorg ska användas och hur satsningen ser ut på våra grupper. Hittills har endast några kommuner svarat. Fortsättning följer.

Husbilsturnén skjuts fram

November är Vårdförbundets rekryterings- och synlighetsmånad. I Skåne hade vi planerat att åka runt med husbil och hälsa på medlemmar runt om i landskapet. Tyvärr har vi fått skjuta fram det till våren istället, då hoppas vi att det ska bli möjligt och att ingen smittspridning sätter stopp.

Gåvokort från Delicard

Under november får du som är medlem gärna hjälpa till att rekrytera fler medlemmar. Som tack får både du och den nya medlemmen (som är yrkesverksam) ett fint gåvokort från Delicard (värde 145 kr/st). Kom ihåg att de 3 första månaderna är gratis för nya medlemmar!

Läs mer om gåvokort från Delicard
Gratis däckbyte! - exklusivt för dig som medlem

Nyhet! Däckia erbjuder dig som medlem gratis däckbyte mellan perioden 15/9 – 30/11 (ordinarie pris ca 399 kr).

Läs mer och hitta din rabattkod för bokning!
När du behöver stöd och hjälp

Tänk på att du alltid kan kontakta Vårdförbundet direkt när det är något du undrar över eller behöver hjälp.

Kontakta Vårdförbundet Direkt
Fick inte din kollega det här brevet?

Har du en kollega som är medlem och inte får brevet? Be kollegan uppdatera sina uppgifter och kanske lämna sin privata e-postadress.

Ändra uppgifter i medlemssystemet.
Få en mössa!

Vårdförbundet har fått 100 blåa mössor med logga i reflextryck, att dela ut till medlemmar. Vill du ha en av dessa unika mössor? Skicka ett e-postmeddelande till info.skane@vardforbundet.se. Först till kvarn gäller!

Hösthälsning!

Var rädd om dig och alla människor i din närhet. Speciellt i tider som dessa. Du vet väl om att du kan följa Vårdförbundet Skåne på sociala medier? Där kan du alltid läsa senaste nytt. Vi önskar dig en fortsatt fin höst! Styrelsen, Vårdförbundet Skåne

Vårdförbundet Direkt

Ställ en fråga