Information till dig som är förtroendevald i avdelning Skåne

Vårdförbundets stora rekryteringskampanj 2018 "3 månader kostnadsfritt medlemskap" pågår sedan i våras.

Kampanj

Den pågående kampanjen genomförs genom ett aktivt arbete från både förtroendevalda och anställda i Vårdförbundet avdelning Skåne fram till den siste november 2018. Vi hoppas att arbetet ska leda till fler yrkesverksamma medlemmar men även till en bättre kommunikation och transparens i vår organisation.

Avdelning Skåne på sociala medier

Det är viktigt att du som förtroendevald håller dig uppdaterad via Vårdförbundet avdelning Skånes sociala medier. Här kan du följa, fråga och aktivt ta del av kampanjen men även andra händelser inom Vårdförbundet avdelning Skåne. Glöm inte heller att följa Vårdförbundet nationellt!

Facebook avdelning Skåne

Instagram avdelning Skåne

Aktiviteter i höst

Dialogteamet kommer att finnas på plats ute på sjukhusen i höst. Länk till datum för aktiviteter

Du kan även kontakta Dialogteamet för avdelning Skåne

Till sist

Tänk på att medlemskapet träder i kraft kalendermånaden efter att ansökan kommit in, det vill säga första dagen i månaden efter det aktiva inträdet. Ex väljer en arbetskamrat att ansöka om medlemskap den 15 maj, blir hen först medlem den 1:e juni och första kostnadsfria månad blir då juni. Första inbetalning blir i slutet av september.

Tänk på att kampanjen omfattar föräldralediga och sjukskrivna med reducerad avgift.

Tidigare medlemmar som har kvar skuld till Vårdförbundet kan ta del av kampanjen, men skulden behöver i så fall betalas in.

Kampanjen gäller inte om medlem omfattas av ett annat medlemserbjudande, exempelvis nedsatt avgift i sex månader vid tidigare studentmedlemskap eller nya pensionärsmedlemmar.

Erbjudandet gäller en gång per person under den aktuella kampanjperioden.

Eventuellt utträde ska som vanligt ske via Vårdförbundet Direkt: 0771-420 420

Vi hoppas på många fler medlemmar och att vi i med det kan öka inflytandet på våra arbetsplatser!

Vårdförbundet
Avdelning Skåne