Information till dig som Förtroendevald i Avdelning Skåne gällande Vårdförbundets stora rekryteringskampanj

3 månader kostnadsfritt medlemskap

Mellan den 1 maj och den 30 november pågår Vårdförbundets rekryteringskampanj med erbjudandet 3 månader kostnadsfritt medlemskap för nya yrkesverksamma medlemmar.

Kampanjen kommer att genomföras genom ett aktivt arbete i Vårdförbundet avdelning Skåne, där du som förtroendevald på arbetsplatsen har en viktig roll. Vi hoppas att arbetet ska leda till fler yrkesverksamma medlemmar men även till en bättre kommunikation och transparens i vår organisation.

Det är viktigt att du som förtroendevald håller dig uppdaterad via Vårdförbundet avdelning Skånes sociala medier. Här kan du följa, fråga och aktivt ta del av kampanjen men även andra händelser inom Vårdförbundet avdelning Skåne. Glöm inte heller att följa Vårdförbundet nationellt!

Facebook avdelning Skåne

Instagram avdelning Skåne

Facebook Vårdförbundet nationellt

Förtroendevaldas uppdrag

I ett första steg ombeds alla förtroendevalda beställa ett kuvert var till alla arbetsplatsens "icke medlemmar" via respektive kontaktperson nedan (saknas eller känner du dig osäker ta kontakt med den närmaste).

Malmö Nina Wallin nina.wallin@skane.se  Tel: 0725 99 84 85

Lund Göran Winholt goran.winholt@skane.se  Tel: 0725 93 93 06

Landskrona Kaj Persson Kaj.F.Persson@skane.se  Tel: 0725 93 94 13

Trelleborg Lena Persson lena.x.persson@skane.se  Tel: 0725 93 90 19

Kristianstad Camilla Hindorf camilla.a.hindorf@skane.se  Tel: 0724 69 34 33

Hässleholm Camilla Hindorf camilla.a.hindorf@skane.se  Tel: 0724 69 34 33

Helsingborg Lisa Hansson lisa.hansson@skane.se  Tel: 0725 97 17 10

Ängelholm Lisa Hansson lisa.hansson@skane.se  Tel: 0725 97 17 10

Ystad Marie-Charlotte Nilsson marie-charlotte.a.nilsson@skane.se Tel: 0411 99 56 46

Kuvertet ska personligen överföras i dialog till "icke medlemmar" om varför både de och vi behöver varandra för att skapa ett starkare förbund. Ta gärna hjälp av respektive kontaktperson ovan om du känner dig osäker på hur du ska bemöta "icke medlemmar" och ta stöd ifrån våra kampanjens material eller våra sociala medier i din dialog.

Vi syns på sjukhusen

Vårdförbundet Avdelning Skåne kommer att vara centralt placerade på respektive sjukhusområde inom Region Skåne mellan 11:30-13:00 (se datum nedan) och informera om kampanjen och dessutom hjälpa till med det lokala rekryteringsarbetet. Besök väldigt gärna oss under dagarna, vi vill ha lokal dialog med dig om ditt fackliga uppdrag och om hur kampanjen fungerar.

Dubbelkolla alltid med respektive kontaktperson ovan så att aktiviteten på utsatt datum blir av!

Malmö 17/5, 4/6, 14/6, 4/7, 16/8, 22/8, 5/9, 24/9, 9/10, 22/9, 13/11, 21/11.

Lund 9/5, 31/5, 19/6, 10/7, 7/8, 23/8, 6/9, 20/9, 4/10, 16/10, 7/11, 22/11.

Helsingborg 7/5, 28/5, 11/6, 29/8, 12/9, 25/9, 10/10, 23/10, 7/11, 20/11.

CSK 3/5, 1/6, 4/9, 31/10, 27/11.

Ängelholm 24/5, 5/6, 27/8, 19/9, 22/10, 26/11.

Landskrona 16/5, 4/9, 22/11.

Trelleborg 17/5, 16/9, 21/8, 16/10, 20/11.

Ystad 28/5 (fler datum följer ta kontakt med kontaktperson ovan)

Till sist!

Tänk på att medlemskapet träder i kraft kalendermånaden efter att ansökan kommit in, det vill säga första dagen i månaden efter det aktiva inträdet. T.ex. väljer en arbetskamrat att ansöka om medlemskap den 15 maj, blir hen först medlem den 1:e juni och första kostnadsfria månad blir då juni. Första inbetalning blir i slutet av september.

Tänk på att kampanjen även omfattar föräldralediga och sjukskrivna med reducerad avgift.

Tidigare medlemmar som har kvar skuld till Vårdförbundet kan ta del av kampanjen, men skulden behöver i så fall betalas in.

Kampanjen gäller inte om medlem omfattas av ett annat medlemserbjudande, exempelvis nedsatt avgift i 6 månader vid tidigare studentmedlemskap eller nya pensionärsmedlemmar.

Erbjudandet gäller en gång per person under den aktuella kampanjperioden.

Eventuellt utträde ska som vanligt ske via Vårdförbundet Direkt: 0771-420 420

Vi hoppas på många fler medlemmar och att vi i med det kan öka inflyttande på våra arbetsplatser!

Vårdförbundet
Avdelning Skåne