Nominera årets skyddsombud i Vårdförbundet avdelning Skåne

Två kvinnor, sjuksköterskor som sitter och pratar med varandra klädda i arbetskläder

Vem vill du nominera till årets skyddsombud, som är den person som engagerat och målmedvetet skapar en bra arbetsmiljö, där personalen mår bra och känner tillfredsställelse i sitt arbete?

Skyddsombuden är en av de viktigaste personerna på arbetsplatsen som driver på utvecklingen på arbetsplatserna och kommer med förslag och idéer om vad som kan förbättras i arbetsmiljön.

Skyddsombudspriset består, förutom ära och uppmärksamhet, presentkort, diplom och blommor. Juryn är avdelningsstyrelsen för Vårdförbundet avdelning Skåne och uppmärksammas den 24 oktober 2018 på Skyddsombudens dag.

Årets skyddsombud är den person som engagerat och målmedvetet skapar en bra arbetsmiljö, där personalen mår bra och känner tillfredsställelse i sitt arbete.Har man dessutom bedrivit samverkan med arbetsgivaren är det ett extra plus. Förbättrad arbetsmiljö kan ha betydelse för lägre sjukfrånvaro, ökad trivsel, färre arbetsskador och ett förebyggande arbete.

Syftet med Årets skyddsombud är att lyfta fram arbetsmiljöarbetet och låta det arbete och resultat som ligger bakom att bli ett gott exempel och uppmuntra andra arbetsplatser att ta efter.

Nominera genom att fylla i nedanstående formulär senast den 14 oktober 2018.

Vårdförbundet Skåne vill få in nominering till årets Skånska skyddsombud via nedanstående formulär senast den 18 oktober och den 24 oktober uppvaktas skyddsombudet.

Nominera årets skyddsombud