HSO-teamet

HSO-teamet söker ett huvudskyddsombud på heltid till förvaltning Psykiatri och Hjälpmedel.

Meriterande är att du som förtroendevald har kunskap och erfarenhet av systematiskt arbetsmiljöarbete på arbetsplatsen, samverkan och har kännedom om områdena i förvaltningen, framförallt Psykiatrin. Du har gått grundutbildningen som facklig förtroendevald i Vårdförbundet.

HSO- teamet har en samordnande och stödjande funktion gentemot förtroendevalda/skyddsombud inom Region Skåne samt svarar för kommunikation, information- och kunskapsspridning till dem.

Som HSO medverkar du aktivt vid samverkansmöten och andra partsgemensamma möten på sjukhusnivå/motsvarande, driver frågor i enlighet med Vårdförbundets politik samt medverkar som stöd till medlem vid rehabilitering.

Uppdraget som HSO är på heltid med start den 25/2 2019 eller enligt överenskommelse. Uppdraget pågår till den 31/1 2020 och mandatet förlängs med ett år i taget. Uppdraget är på facklig tid som är förhandlad med Region Skåne. Mentor och handledning erbjuds. Som huvudskyddsombud ingår en del engagemangstid och resor i Skåne.

För vidare upplysningar eller frågor kontakta: Jenny Primorac, teamledare för HSO- teamet, tel. 0705-327924 eller jenny.primorac@mittvardforbund.se.

Välkommen med din intresseanmälan till uppdraget via formuläret senast den 23 januari.