Webbinarier med Folksam

Har du funderingar kring din pension? Eller undrar du om du har rätt försäkringsskydd ifall olyckan skulle vara framme? Folksam bjuder nu dig som är medlem i Vårdförbundet Skåne på två matnyttiga och kostnadsfria webbinarier.

BLIVANDE 65-ÅRING - webbinarium om din pension

30 augusti klockan 17.00 (ca 1 h)

Pension - ett ämne som berör men många av oss kanske tänker att det är långt dit... Eller ska du snart gå i pension? Funderar du på när det kan vara dags? Är du nyfiken på hur du sparar på bästa sätt?

Din pension bygger på flera delar - allmän pension, tjänstepension och eget sparande.

Genom ditt medlemskap i Vårdförbundet får du nu chansen att delta i en informationsträff digitalt, där en representant från Folksam pratar pension, berättar om hur pensionssystemet ser ut och vad du faktiskt får för det du betalar! Även om du tycker du har långt kvar till pension, logga in och lyssna. Det är du som har störst möjlighet att påverka din ekonomiska framtid.

Anmälan

Scanna QR-koden för att anmäla dig, eller anmäl dig till webbinariet om pension här.

ÄR DU RÄTT FÖRSÄKRAD? - webbinarium om försäkringsskydd

6 september klockan 17.00 (ca 1h)

Försäkringar - ja det kan kännas väldigt förvirrande. Vilken ska jag ha? Vad ingår i vilken försäkring och hur mycket självrisk ska jag betala? Vad kan jag få hjälp med och vad har jag rätt till? Det kan helt klart kännas som en djungel!

Genom ditt medlemskap i Vårdförbundet i Skåne får du nu chansen att delta på ett webbinarium som rätar ut frågetecknen.

En representant från Folksam hjälper dig att förstå dina försäkringar bättre och berättar vad du faktiskt får för det du betalar!

Anmälan

Scanna QR-koden för att anmäla dig, eller anmäl dig till webbinariet om försäkringar här.

UNG OCH PENSION - webbinarium om pension

27 september klockan 17.00 (ca 1h)

Pension - ett ämne som berör men kanske känns det långt dit...

Det finns flera faktorer som påverkar hur stor din pension blir - hur mycket du tjänar under ditt arbetsliv, när du väljer att gå i pension och hur du placerar de delar du själv kan påverka. Är du nyfiken på hur du sparar på bästa sätt?

Även om du tycker du har långt kvar till pension, var med och lyssna. Det är du som har störst möjlighet att påverka din ekonomiska framtid!

Genom ditt medlemskap i Vårdförbundet får du nu chansen att delta i ett webbinarium, tillsammans med en representant från Folksam som hjälper dig att förstå det här med pension.

Scanna QR-koden för att anmäla dig, eller klicka HÄR

Tillfällen senare i höst

Ett ytterligare tillfälle kommer att arrangeras den 24 november. När anmälan är öppen läggs länk ut på denna sida.