Årsmöte den 2-9 oktober

Den 2-9 oktober är det årsmöte i avdelning Skåne – och i år är det ett extra viktigt möte. Alla platser i avdelningsstyrelsen, som kongressombud och ersättare samt valberedare står till förfogande och ska väljas om.

Årsmötet är öppet digitalt den 2 oktober klockan 14.00 till den 7 oktober klockan 15.00.

Årsmötet genomförs i mötesverktyget VoteIT. Under ovan period hanteras en del formaliapunkter samt val till styrelse, kongressombud och valberedare sker. Så kom ihåg att röstningen avslutas den 7 oktober.

Därefter ajourneras, det vill säga pausas mötet, fram till den 9 oktober.

Det finns ett stort behov av att träffas fysiskt och det vill vi så gärna ge tillfälle till. Så den 9 oktober fortsätter årsmötet fysiskt för dig som vill, med en efterföljande middag. Väljer du att delta digitalt går det naturligtvis bra, kom bara ihåg att anmäla dig ändå! Vi kommer även att uppmärksamma årets förtroendevalda och skyddsombud.

Anmäl dig till årsmötet HÄR

Som medlem i Vårdförbundet är du med och påverkar - tillsammans gör vi skillnad.

Varmt välkommen på årsmöte!

Årsmöte i VoteIT

Så här fungerar årsmöte i VoteIT

Årsmötet genomförs i ett system som heter VoteIT och du deltar via din dator, mobil eller surfplatta. Dagordningen hanteras som vid ett fysiskt möte. Mötespunkterna öppnas och stängs enligt ett program och du har möjlighet att diskutera, ställa frågor, lägga förslag och rösta. Mötet leds av en mötesordförande som hanterar dagordningen i systemet. Ett digitalt möte kräver att mötesordföranden har kunskap om hur systemet fungerar. Styrelsen har därför föreslagit en årsmötesordförande som är utbildad i VoteIT.

Delta i årsmötet i VoteIT

Du kommer att få en inloggningslänk skickad till den e-postadress du har registrerad i Vårdförbundets medlemsregister.

Välj själv hur mycket du vill engagera dig i årsmötet och i vilka punkter du vill delta. Vill du bara rösta räcker det att logga in vid röstningspunkten. Vill du både lägga förslag och rösta om förslag behöver du logga in två gånger - en gång för att lägga förslaget och sedan för att rösta, när punkten för förslag stängts.

Förberedelser

• Skapa ditt konto i VoteIT, i god tid innan mötet - När du fått din inloggningslänk till VoteIT behöver du skapa ditt konto. När du skapar kontot föreslår systemet ett användar-ID. För tydlighet och transparens bör du använda ditt för- och efternamn som användarnamn. Om flera deltagare har samma för- och efternamn som du, går det bra att lägga till ett mellannamn eller en siffra efter ditt efternamn. När du skapat ditt konto rekommenderar vi att prova logga in en gång, för att vara säker på att det fungerar.
  • Använd rätt webbläsare - Vi rekommenderar Chrome, Edge eller Firefox när du deltar i årsmötet. Det fungerar inte att använda Internet Explorer.

Support

Har du frågor om VoteIT eller saknar din inloggningslänk - kontakta någon av våra verksamhetshandläggare via e-post: verksamhetshandlaggare@vardforbundet.se