Vi söker huvudskyddsombud till Malmö/Lund

Är du intresserad av att driva Vårdförbundets frågor och arbetsmiljön i synnerhet? Nu behövs det fler förtroendevalda till vårt Team HSO (huvudskyddsombud), ett spännande och utvecklande uppdrag för dig med engagemang och driv!

Team HSO söker huvudskyddsombud till SUS Malmö/Lund

Vi söker dig som har kunskap och erfarenhet av systematiskt arbetsmiljöarbete på arbetsplatsen och kännedom om SUS Malmö/Lund. Meriterande är om du som förtroendevald även har erfarenhet av samverkan och annat partsarbete.

Team HSO har en samordnande och stödjande funktion gentemot förtroendevalda/skyddsombud på arbetsplatser inom Region Skåne samt svarar för kommunikation, information- och kunskapsspridning till dem. En annan viktig del är att coacha de lokala skyddsombuden vid riskbedömningar och annat förändringsarbete. Som huvudskyddsombud medverkar du också aktivt vid partsgemensamma möten på nivå över verksamhetsnivå samt driver frågor i enlighet med Vårdförbundets politik och med arbetsmiljön i fokus. Huvudskyddsombuden medverkar även som stöd till medlem i rehabiliteringsprocesser.

Du kommer att arbeta i ett väletablerat team med erfarna kollegor och regelbundet delta i träffar och teamaktiviteter för att stärka dig i ditt uppdrag. Din placeringsort kommer att vara Malmö eller Lund.

Din intresseanmälan önskar vi senast 31 maj 2020. Vänligen skriv varför du är intresserad av uppdraget samt en kort presentation av dig själv.

Tillträde enligt överenskommelse.

För vidare upplysningar eller frågor kontakta:

Maria Buhre, avdelningsstyrelsens kontaktperson för Team HSO, tel. 046-17 74 89 eller maria.buhre@vardforbundet.se