Pensionsinformation med Folksam - Våga ha pensionsdrömmar

Texten Folksam

Ska du snart gå i pension eller funderar du på när det kan vara dags?

Pension - ett ämne som berör alla men många av oss tänker att det är långt fram... Eller är du snart där? Hur blir din pension?

Pensionsinformation med Folksam kommer att anordnas på flera orter, läs mer under varje länk gällande tid och plats. Glöm inte att anmäla dig!

Malmö den 16 april - Fullsatt.
Det var ett stort intresse för dagen i Malmö, vi ska därför försöka att arrangera fler tillfälle på samma plats. Återkommer om datum för detta längre fram.

Landskrona den 17 april

Kristianstad den 19 april

Hässleholm den 23 april

Lund den 24 april

Ängelholm den 26 april

Helsingborg den 7 maj

Ystad den 8 maj

Trelleborg den 14 maj

Din pension bygger på flera delar - allmän pension, tjänstepension och eget sparande. Det finns flera faktorer som påverkar hur stor din pension blir - hur mycket du tjänar under ditt arbetsliv, när du väljer att gå i pension och hur du placerar de delar du själv kan påverka.

Det viktigaste är att du gör aktiva val!

Genom ditt medlemskap i Vårdförbundet får du nu möjlighet att komma på en informationsträff där en representant från Folksam pratar pension, berättar om hur pensionssystemet ser ut och vad du faktiskt får för det du betalar! Även om du tycker du har långt kvar till pension, kom och lyssna. Det är du som har störst möjlighet att påverka din ekonomiska framtid.

En förtroendevald med särskilt uppdrag i Dialogteamet kommer även att medverka.

Folksam bjuder på enklare förtäring!

Varmt välkommen!