Är du chef eller ledare? Det här är för dig!

Som chef och ledare har du ett speciellt och viktigt uppdrag. Varje månad får du ett nyhetsbrev med det mest aktuella för dig i ditt uppdrag just nu. Vi erbjuder även ett spännande webbinarium och aktiviteter för dig och dina chefskollegor.

Vi har precis skickat ut nyhetsbrev nummer två och där kan du läsa om löneöverläggningen 2021 och även om uppföljning och analys av lönerörelsen 2020, både i Region Skåne och i samtliga 33 kommuner.

Du får också läsa om medarbetarsamtal. Det närmar sig medarbetarsamtal för dig och vi ger dig tips och råd för du ska få de bästa förutsättningarna för ett lyckat samtal.

Kanske känns det långt kvar, men det är tid att börja planera för sommar och semestrar. Som chef känner du din arbetsplats och dina medarbetare och i dialog med skyddsombudet och med er samlade kunskap, ökar möjligheten att hitta bra lösningar. Även detta finns att läsa mer om i nyhetsbrevet.

Digital träff med Vårdförbundet Skåne - Lönerevision 2021
Varje månad erbjuder vi en digital fikastund i 20 minuter, där du får möjlighet att träffa oss och andra chefs- och ledarkollegor i Skåne för att byta erfarenheter, hämta inspiration samt diskutera aktuella frågor.

Nästa digitala träff är den 23 februari - Läs mer och anmäl dig HÄR

Vårdförbundet nationellt
Den 18 februari kl. 14.00-15.00 är du välkommen på ett webbinarium - Krisstress och hur vi kan hantera den, med Kerstin Jeding. Du får kunskap om stress och krisstress i samband med pandemin, och introduceras till fyra pärlor som hjälper dig att hantera stress, krav och ansvar på ett hälsosamt sätt.

Läs mer och anmäl dig HÄR

Har du inte fått något nyhetsbrev? Har du frågor eller funderingar på ditt uppdrag, undrar över något i  i nyhetsbrevet eller kanske vill bidra med innehåll? Kontakta chefsansvariga Birgitta Björk eller Monica Rat via birgitta.m.bjork@skane eller monica.rat@vardforbundet.se