Nominera till viktiga utmärkelser

Har du en engagerad och initiativrik förtroendevald på din arbetsplats? Eller känner du ett skyddsombud som är duktig på att skapa en bra arbetsmiljö? Skicka in din nominering till oss senast den 4 oktober!

Årets förtroendevald 2020

Att vara förtroendevald är en viktig uppgift när det gäller att förmedla facklig information och kunskap till sina medarbetare. En engagerande förtroendevald kan påverka på arbetsplatsen och stötta sina kollegor, samt vara bollplank till arbetsgivaren.  Den enskildes insats har stor betydelse.

Vårdförbundet vill visa på betydelsen av den engagerade förtroendevalda som gör skillnad och vill stimulera till fortsatt goda insatser genom att utse Årets förtroendevald i Skåne.

Årets skyddsombud 2020

Syftet med utmärkelsen Årets skyddsombud är att lyfta fram arbetsmiljöarbetet och låta det arbete och resultat som ligger bakom att bli ett gott exempel och uppmuntra andra arbetsplatser att ta efter.

Årets skyddsombud är den person som engagerat och målmedvetet skapar en bra arbetsmiljö, där personalen mår bra och känner tillfredsställelse i sitt arbete. Har man dessutom bedrivit samverkan med arbetsgivaren är det ett extra plus. Förbättrad arbetsmiljö kan ha betydelse för lägre sjukfrånvaro, ökad trivsel, färre arbetsskador och ett förebyggande arbete.

Styrelsen utser vinnare

Avdelningsstyrelsen i Skåne utser Årets förtroendevald 2020 samt Årets skyddsombud 2020. För att erhålla någon av utmärkelserna krävs medlemskap i Vårdförbundet avdelning Skåne samt att du har ett förtroendeuppdrag på arbetsplatsen.

Priserna består, förutom ära och uppmärksamhet, även av en gåva. Priset för Årets förtroendevald på arbetsplatsen kommer att utdelas under årsmötesveckan. Årets skyddsombud kommer vi att uppmärksamma på Skyddsombudens dag den 21 oktober.

Välkommen med din nominering, senast den 4 oktober!

Nominera till Årets förtroendevald eller Årets skyddsombud

Jag vill nominera till utmärkelsen
Jag är medlem

Dina uppgifter behandlas enligt gällande dataskyddslagstiftning. Läs mer om hur Vårdförbundet hanterar personuppgifter här