Skolsköterskedag: MittBpSamtal - föreläsning om övervikt hos barn och unga

Att föra samtal om övervikt med barn och unga kan vara svårt, men förekommer då och då i arbetet som skolsköterska. Vi hälsar dig välkommen till träff för länets skolsköterskor. Du får chansen att träffa andra för erfarenhetsutbyte och lyssna på samtalscoachen Anette Ekqvist som utvecklat samtalsmodellen MittBpSamtal.

Anette Ekqvist är skolsköterska och samtalscoach och initiativtagare till den ideella föreningen Brännpunkten och innovatör till Brännpunktens samtals- och rörelsemetodik MittBpSamtal och MinBprörelse.

Hon har arbetat med samtalsmetoden MittBpSamtal i 10 års tid och arbetar på uppdrag av Handlingsprogram övervikt och fetma (HPÖ) i Stockholms läns landsting.

Nu kommer hon till oss i Östergötland under våra skolsköterskedagar och berättar om konceptet MittBpSamtal.

Vi bjuder in till två tillfällen under höstlovet för alla skolsköterskemedlemmar: 30 oktober och 1 november.

Anmäl dig till det datum som passar dig bäst.

Kom och lyssna på Anette och träffa Vårdförbundet och andra skolsköterskor från länet för kunskapspåfyllnad, nätverkande och möjlighet till inspiration. Vi kommer även att prata om samverkan och lön, ta gärna med frågor om ni har det.

Vi bjuder på lunch och fika under dagen.

Varmt välkommen!

Anmäl dig senast 23 oktober i vår Aktivitetsportal!

Vårdförbundet Direkt

Ställ en fråga