Uppmaning till dig som är förtroendevald i Avd. Östergötland

Avtalsförhandlingar pågår och det är viktigare än någonsin att medlemmarna har rätt arbetsplats och kontaktuppgifter registrerade. För att säkerställa detta behöver vi din hjälp!

Vi vill be dig som är förtroendevald att kontrollera den lista på medlemmar som är kopplade till din arbetsplats så att den är så korrekt som möjligt. Vi önskar också att du pratar med dina kollegor och informerar om vikten av att ha aktuella uppgifter registrerade.

Det är viktigt att vi har rätt arbetsplats, e-postadress och mobilnummer så att medlemmarna kan nås för information och för att vi ska veta på vilka arbetsplatser medlemmar finns. Helst ska privata kontaktuppgifter anges.

För att kontrollera medlemslistan, börja med att logga in på Vårdförbundets hemsida och välj rutan Medlemmar under Mina Uppgifter uppe till höger. Du får du fram medlemslistan för din arbetsplats.

Medlemmar som arbetar på din arbetsplats saknas i listan

Åtgärd: Uppmana personen i fråga att gå in snarast och uppdatera sina uppgifter. Alla medlemmar kan logga in med Mobilt Bank-ID eller webbkonto och uppdatera sina uppgifter själv. Det går också bra att ringa Vårdförbundet Direkt, 0771-420 420, knappval 3.

Det finns personer i listan som inte arbetar på din arbetsplats

Åtgärd: Använd funktionen Skicka meddelande om medlem till Vårdförbundet i din medlemslista (se punkt 9 i instruktionen) och informera om att denna person inte arbetar på din arbetsplats. Vårdförbundets administratörer skickar då en ändringsanmälan till personen i fråga med uppmaning om att uppdatera sina uppgifter.

Observera att du enligt Dataskyddsförordningen GDPR inte får e-posta information om medlemmar till Vårdförbundet utan du behöver använda ovan nämnda kanaler.

Tack på förhand på hjälpen!

Här hittar du instruktion till hur du hanterar din medlemslista

Vårdförbundet Direkt

Ställ en fråga