Ooops! Ibland går det för fort...

Det blev lite fel i utskicket tidigare idag. Det är naturligtvis med verksamheten i Östergötland, inte Värmland, som avdelningsstyrelsen arbetar.

Nominera - påverka idag och i framtiden!

Låt inte tankar och idéer stanna i fikarummet! Använd ditt och dina kollegors engagemang till att påverka och göra skillnad i Vårdförbundet avdelning Östergötland.

Roligt och utvecklande

Nu kan du nominera dig själv eller någon annan som brinner för utveckling, påverkan och att göra skillnad till något, eller flera, av roliga och utvecklande förtroendeuppdrag. En möjlighet att vara med och driva Vårdförbundets frågor i Östergötland!

Olika uppdrag

Till hösten går mandatperioden ut för alla nuvarande förtroendeuppdrag och det finns därför möjlighet att nominera till samtliga uppdrag.

• Avdelningsstyrelse (ordförande, vice ordförande och ledamot) - för dig som vill leda, organisera, mobilisera och påverka Vårdförbundets verksamhet i Östergötland, arbeta strategiskt och fatta nära beslut.
  • Kongressombud - för dig som vill representera alla medlemmar i avdelningen och vara med och fatta beslut om hela Vårdförbundets riktning och verksamhet vid kongressen, Vårdförbundets högst beslutande organ.
  • Avdelningsvalberedare - för dig som vill nyttja ditt nätverk för att hitta guldkornen och föreslå de bästa kandidaterna till lokala förtroendeuppdrag mellan kongresser och årsmöten.

Ditt engagemang gör vården, villkoren och yrket bättre för oss alla. Tillsammans är vi starka!

Nomineringen är öppen fram till 16 augusti och valet sker vid årsmötet i höst.

Läs mer och nominera
Medlemsföreläsning med Nina Rung

Kriminologen, debattören och genusveteren Nina Rung föreläser digitalt för medlemmar i avdelning Östergötland om humant bemötande, våld i nära relationer och utsatthet. 20 april klockan 18-20.

Anmäl dig här!
Webbinarium om arbetstider

Välkommen att lära dig mer om hälsosamma arbetstider! 20 och 27 maj klockan 16-18 erbjuds du som är medlem i Vårdförbundet Östergötland ett webbinarium för fördjupad kunskap om arbetstider, lagar, rättigheter, hälsosamma scheman och övertid.

Anmälan till webbinariet om arbetstider
Vem är värdig vinnare i Östergötland?

Nu är nomineringen öppen för dig som vill hylla en kollega eller chef genom att nominera till något av Vårdförbundets prestigefulla priser: Årets Vårdchef, Vårdförbundspriset och Årets Studenthandledare. Finns en vinnare här i Östergötland?

Vårdgalan 2021
Gratis onlineträning med Actic

Som medlem i Vårdförbundet får du 20 procent rabatt på träning hos Actic. Just nu får du även testa appen Actic Anywhere gratis fram till 31 maj.

Träna gratis online fram till 31 maj!
Folksam erbjuder kostnadsfri pensionsrådgivning!

Nu kan du som är medlem i Vårdförbundet få en kostnadsfri digital rådgivning kring din pension med en av Folksams rådgivare som hjälper dig att se över ditt försäkringsskydd. Du får även råd och hjälp att justera dina försäkringar så att du har ett tillräckligt skydd om du skulle behöva nyttja försäkringen.

Boka digital pensionsrådgivning med Folksam

Vårdförbundet Direkt