Höstens årsmöte blir digitalt

Vi ställer inte in, vi ställer om! Vårdförbundet följer nogsamt Folkhälsomyndighetens rekommendationer och har därför beslutat att genomföra årets årsmöten digitalt. Östergötlands årsmöte äger rum den 21-25 september och pågår under 5 dagar. Vid årsmötet ska val till styrelsen genomföras. Vi hoppas att många medlemmar kan delta! Du kommer att få en inbjudan med mer information och instruktioner kring hur du gör för att delta. Håll utkik!

Läs mer om årsmötet på webben
Nominera till Årets förtroendevald i Östergötland

Har du en förtroendevald på din arbetsplats som gör ett riktigt bra jobb för dig och din arbetsplats? Nominera hen till Årets förtroendevalda i Östergötland. Priset är deltagande vid Vårdgalan och en hotellnatt i Stockholm för vinnaren och en medresenär.

Nominera en förtroendevald!
Löneenkät på gång

Inom kort kommer alla medlemmar med anställning inom Region Östergötland att få en löneenkät mejlad. Dina svar är viktiga och kommer användas inför höstens löneavstämningar med arbetsgivaren. Vi vill be dig att ta dig några minuter och svara på den. Se till att du har rätt mejladress och arbetsplats registrerad hos Vårdförbundet.

Jag vill se och uppdatera mina medlemsuppgifter
Hur blev det med din semester?

Vi hör många historier om hur arbetsgivare runt om i landet hanterat semestern under denna sommaren. På flera håll har regler och avtal rundats eller brutits. Vi vill gärna veta hur det sköttes hos dig! Fick du inte underrättelse om sommarsemester senast en månad innan den skulle påbörjas och vill driva frågan vidare så ta kontakt med din förtroendevald alternativt direkt med coachen för din arbetsplats så arbetar vi vidare med det.

Kontaktuppgifter till coacherna
Medlemsförmån: Ta nästa steg i din karriär

Med din utbildning och ditt yrkesval finns det många möjligheter att utvecklas. Vad kan och vill du göra i framtiden? Vi hjälper dig med karriärcoachning och CV-granskning. Kontakta våra karriärrådgivare för ett samtal idag.

För kontakt med karriärrådgivare
Dags för arbetsgivarna att tacka med lön

I vår kampanj #tackamedlön vill vi påverka arbetsgivarna att förbättra villkoren och tacka dig som arbetar inom vården med en bättre lön. Var med och sprid så att så många som möjligt skriver på vårt upprop.

Skriv på vårt upprop #tackamedlön

Vårdförbundet Direkt