Din hjälp behövs - 7 sätt att stötta i avtalsrörelsen

Vårdförbundet är medlemmarna, medlemmarna är Vårdförbundet. Nu förhandlas nytt avtal för oss och för att lyckas behöver vi alla hjälpas åt - så här kan just du bidra.

Vårdförbundet är en medlemsförening där alla medlemmar behöver hjälpas åt för att nå våra mål. Tillsammans har vi oerhörd kraft eftersom vi är många. Vi har förhandlare och medlare som just nu jobbar och sliter för att få till ett bättre centralt avtal för oss medlemmar inom Sveriges kommuner och Landsting och Sobona – kommunala bolag.

Vi som är förtroendevalda i Östergötland jobbar också på för fullt på alla påverkansplan vi kommer åt, men känner att trycket från alla medlemmar behöver öka i den avtalsrörelse vi befinner oss i. Som tur är finns det massor du kan göra för att skapa tryck på arbetsgivaren!

7 sätt att bidra

Ännu fler sätt att bidra

• Är du en medlem som vill lyfta ditt yrke och din lön och lyfta vad ditt bidrag i vården är värt? Är du chefsmedlem och vill lyfta din kunskap och dina förutsättningar för att klara av uppdraget så bra som möjligt? Delge oss, din omgivning och politiker din vardag och ditt yrkeskunnande, med allt vad det innebär i form av patientkontakter, dilemman, problemlösning, teamarbete, medicinsk kompetens osv.
  • Bjud in en lokal politiker eller beslutsfattare att gå bredvid dig ett arbetspass.
  • Är du skicklig, eller kanske bara halvbra, på att skriva? Skriv en debattartikel eller insändare och skicka in till lokala tidningar.
  • Är ni flera på din arbetsplats som känner och tycker samma? Skriv en gemensam skrivelse och skicka till arbetsgivaren och politiker. Vi hjälper er gärna med formuleringar och kontaktvägar!

Kontakta oss i avdelningen om du vill ha hjälp. All stöttning, alla bidrag från medlemmar är ovärderliga!

Tillsammans är vi starkare!

Emma Klingvall, ordförande Avd. Östergötland

Om du missat det - det här vill Vårdförbundet i avtalsrörelsen!

Vårdförbundet Direkt

Ställ en fråga