Tema LÖN - träffar för nätverkande för förtroendevalda i region och kommun

6 tillfällen i februari med fokus på diskussioner och information kring lön. Vi förbereder oss tillsammans för löneöversynen 2020 inom region och kommuner. Här får du möjlighet att träffa andra förtroendevalda för nätverkande och erfarenhetsutbyte. Du kan ställa frågor och bli stärkt i ditt uppdrag som förtroendevald och skyddsombud.

Information och anmälan
Nya coacher för dig som är förtroendevald

Inför 2020 har vi organiserat om oss här i Vårdförbundet Östergötland. De tidigare coachninggrupperna som arbetat som stöd för förtroendevalda ute på arbetsplatserna har istället ersatts av 1 huvudansvarig coach per centrum/kommun. Vi har också några nya fokusområden.

Kika här för att se vem som är din coach nu!
Löneutbildning för alla medlemmar i region och kommun

Missa inte vår löneutbildning nu i januari! Syftet är att ge alla medlemmar mer på fötterna om lön. Kunskap ger större möjligheter att påverka och vi ser att många medlemmar skulle behöva kunna mer om exempelvis löneprocessen, lönebildningen och vårt nya avtal. Hjälp till att tipsa dina kollegor, vid anmälan finns anslag att skriva ut och sätta upp på arbetsplatserna.

Löneutbildning för alla medlemmar!
Datum för årets utbildningar

Här hittar du datum för alla planerade utbildningar under året riktat till dig som är förtroendevald. Listan kan komma att fyllas på. Anmälan sker som vanligt via webbens Aktiviteter & utbildningar.

Utbildningar för dig som är förtroendevald i Östergötland

Vårdförbundet Direkt

Ställ en fråga